رکورد زنی ترکیه در صادرات خودرو

رکورد زنی ترکیه در صادرات خودرو
میزان تولید وسایل نقلیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۵، با ۹ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۴۸۶ هزار رسیده است و طبق آمار منتشر شده، از هر صد وسیله ی نقلیه ی تولیدی، ۷۷ دستگاه آن به خارج از ترکیه صادر شده است.
به گزارش میزان انجمن صنعت خودرو ترکیه (OSD) اخیرا طی گزارشی، میزان تولید وسایل نقلیه، صادرات و فروش آنها در ترکیه را منتشر ساخته است . بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵، میزان تولید وسایل نقلیه در مجموع، ۹ درصد افزایش داشته و میزان تولید خودرو نیز با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.در سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع ۱ میلیون و ۴۸۶ هزار وسیله ی نقلیه در ترکیه ساخته شده است که در این بین سهم خودرو ۹۵۱ هزار دستگاه بوده است. و بدین ترتیب میزان تولید صنعت خودروی ترکیه در این سال به بالاترین سطح خود رسیده است.
ولی علی رغم این افزایش کلی در میزان وسایل نقلیه ساخت ترکیه، میزان تولید وسایل نقلیه ی تجاری در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۵ با ۶ درصد کاهش همراه بوده است. میزان تولید وسایل نقلیه ی تجاری سبک و وسایل نقلیه ی سنگین نیز به ترتیب با ۲ و ۴۴ درصد کاهش توام بوده است.میزان تولید میدی‌بوس(میدی‌بوس به وسایل نقلیه ی عمومی یک طبقه اطلاق می شود) با ۵۳ درصد، کامیون بزرگ با ۵۲ درصد، کامیون کوچک با ۴۸ درصد، اتوبوس با ۸ درصد، مینی بوس با ۶ درصد و کامیونت با ۲ درصد کاهش روبه رو بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

افزایش میزان صادرات
در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی مجموع صادرات وسایل نقلیه در ترکیه با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است. میزان صادرات خودرو نیز رشدی ۲۳ درصدی را نشان می دهد. به طوری که از هر ۱۰۰ خودروی تولیدی ترکیه، ۷۷ دستگاه آن به خارج از ترکیه صادر شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.