رنو آرکانا 2024 ؛ فیس لیفت آذری که قرار بود در ایران تولید شود

رنو آرکانا 2024
رنو آرکانا ۲۰۲۴

رنو آرکانا ۲۰۲۴ با تغییرات ظاهری‌ای معرفی شده که توانسته است این کراس اوور کوپه را جذاب تر از قبل کند و موجب فروش بیش تر آن در بازارهای هدف رنو شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رنو آرکانا را می توان یکی از اولین کراس اوورهای کوپه اروپا دانست که برخلاف دیگر محصولات فرانسوی که اغلب چنگی به دل نمی زنند و نسبت به آلمانی ها از همه نظر عملکرد ضعیف تری دارند، بیش تر موردپسند مردم قرار بگیرد و میزان فروش نسبتاً بالایی را تجربه کند.

رنو آرکانا 2024

بهتر است بدانید که رنو آرکانا قرار بود برای اولین بار در ایران با نام رنو آذر تولید شود و سپس صادراتش به بازارهای هدف واقع آسیا صورت گیرد، اما با شروع مجدد تحریم ها این طرح بزرگ به طور کامل منتفی شد و نتوانستیم شاهد حضور این خودرو در خطوط تولید رنو ایران و ترددش در خیابان ها باشیم.

طراحی ظاهری رنو آرکانا ۲۰۲۴

رنو آرکانا 2024

در قسمت جلوی این خودرو شاهد همان الگوی معروف رنو در طراحی چراغ هستیم که نسبت به دیگر طراحی های دنیا متفاوت تر است و می تواند جلوه ای خاص به خودرو هدیه دهد. البته رنو آرکانا ۲۰۲۴ از نظر ظاهری با نسخه های قبلی تغییر خاصی به جز به‌روز شدن لوگوی رنو، جلوپنجره و دیگر بخش های جزئی نداشته است.

رنو آرکانا 2024

با نگاهی به نمای کناری خودرو متوجه می شویم با یک کراس اوور کوپه مواجه هستیم که در مقایسه با دیگر کراس اوورها علاوه بر جذابیت بسیار زیادی که برای میان‌سال ها دارد، مورد پسند جوانان هم قرار می گیرد.

رنو آرکانا 2024

چراغ های عقب رنو آرکانا ۲۰۲۴ همگام با مد روز طراحی چراغ های عقب، به صورت پیوسته است و در میان این پیوستگی لوگو نصب می شود تا در کانون توجه ها قرار گیرد و بیان کند که این خودروی زیبا توسط رنو طراحی شده است.

طراحی داخلی رنو آرکانا ۲۰۲۴

کابین رنو آرکانا 2024

با ورود به درون کابین، جدا از کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای عمودی، طراحی داشبورد و فرم صندلی هاست که نظر ما را به سمت خود می کشاند، زیرا همان طور که در تصاویر می بینید، ارگونومی صندلی ها به‌روز شده است و تمام بدن راننده و دیگر سرنشینان را در بر می گیرد. این ویژگی مبلمان رنو آرکانا ۲۰۲۴ موجب می شود سرنشینان خودرو کم تر احساس خستگی کنند و تحمل مسافرت های طولانی برای‌شان راحت تر شود.

مشخصات فنی رنو آرکانا ۲۰۲۴

برای نسخه ۲۰۲۴ این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است، که یکی از آن ها به صورت هیبرید خفیف (Mild-Hybrid) و دیگری هیبرید است.

نسخه هیبرید خفیف

رنو آرکانا 2024

در نسخه هیبرید خفیف از یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر استفاده شده است که با کمک موتور برقی می تواند یکی از خروجی های ۱۴۰ یا ۱۶۰ اسب بخاری را با توجه به تریم خودرو داشته باشد. توجه داشته باشید که گشتاور خروجی نسخه ضعیف تر یا ۱۴۰ اسبی، حدود ۲۶۰ نیوتن متر و گشتاور نسخه ۱۶۰ اسب بخاری حدود ۲۷۰ نیوتن متر است. این دو خروجی در اختیار یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه قرار می گیرند و می توانند به ترتیب شتاب‌گیری صفر تا صد، ۹.۸ و ۹.۱ ثانیه ای را برای رنو آرکانا ۲۰۲۴ رقم بزنند.

نسخه هیبرید

رنو آرکانا 2024

نسخه هیبرید کامل (Full Hybrid) هم از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی تشکیل شده است که در کنار موتور برقی ۳۶ کیلوواتی می تواند ۱۴۵ اسب بخار توان تولید کند و آن را به یک گیربکس CVT تحویل دهد. البته شاید در نگاه اول این مشخصات فنی ضعیف به نظر برسد، اما رنو آرکانا ۲۰۲۴ هیبرید می تواند شتاب صفر تا صد را در ۱۰.۸ ثانیه بزند که این زمان برای نسخه هیبرید، که سنگین تر از نسخه هیبرید خفیف است، فوق العاده است.

منبع: Motor1.com

طراحی ظاهری رنو آرکانا ۲۰۲۴ چگونه است؟

در قسمت جلوی این خودرو شاهد همان الگوی معروف رنو در طراحی چراغ هستیم که می تواند جلوه ای خاص به آرکانا هدیه دهد. با نگاهی به پهلوی خودرو متوجه می شویم با یک کراس اوور کوپه مواجه هستیم که مورد پسند جوانان قرار می گیرد.

ویژگی مهم طراحی داخلی رنو آرکانا ۲۰۲۴ چیست؟

با ورود به درون کابین، جدا از کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای عمودی، طراحی داشبورد و فرم صندلی هاست که نظر ما را به سمت خود می کشاند، زیرا همان طور که در تصاور می بینید، ارگونومی صندلی ها به‌روز شده است و تمام بدن راننده و دیگر سرنشینان را در بر می گیرد.

رنو آرکانا ۲۰۲۴ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

برای نسخه ۲۰۲۴ این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است، که یکی از آن ها به صورت هیبرید خفیف (Mild-Hybrid) و دیگری هیبرید است. نسخه هیبرید خفیف در دو تریم ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخاری عرضه می شود و نسخه هیبرید قادر به تولید ۱۴۵ اسب بخار است.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.