شورولت کلرادو 2023؛ آفرودر جذاب آمریکایی

کلرادو 2023
کلرادو ۲۰۲۳

شورولت کلرادو ۲۰۲۳ نسل سوم از این پیکاپ دوست داشتنی است که پس از ۱۱ سال با چهره ای نو به بازار می آید.

آریزو 8 آریزو 8

نسل جدید شورولت کلرادو ۲۰۲۳ با چهره ای خشن در تریم های مختلف ورک تراک، LT ،Z71 ،ZR2 و تریل باس به بازار می آید. علاوه بر این، برای تریم ZR2 پکیج مخصوص آفرودی نیز قابل سفارش است که با انتخاب آن بیراهه نوردی با این پیکاپ شورولت ساده تر می شود.

ابعاد و طراحی کلرادو ۲۰۲۳

تمام تریم های نسل جدید روی یک شاسی کاملاً جدید ساخته شده اند که براساس آن فاصله محوری تا ۷۹ میلی متر افزایش یافته است. برخلاف آن چه در نسل قبل کلرادو دیده می شد، در نسل جدید تنها یک استایل بدنه داریم و این یعنی دیگر خبری از نسخه ای با قسمت بار کشیده تر نیست و تنها یک اندازه از قسمت بار قابل سفارش است. در شورولت کلرادو ۲۰۲۳ محور جلو، جلوتر رفته است و این باعث می شود در این پیکاپ زاویه ورود نسبت به نسل قبل بهتر شود. همچنین در تریم های بالا و با سفارش پکیج های آفرودی، سیستم تنظیم ارتفاع و سیستم تعلیق پیشرفته و راحت تر را داریم.

کلرادو 2023
کلرادو ۲۰۲۳

در تریم ZR2 از شورولت کلرادو ۲۰۲۳ چهره خشن تر و آفرودی تری می بینیم. طراحی جلو نسبت به نسل قبل کاملاً متفاوت شده است، چراغ های باریک تر تمام ال ای دی را در جلو داریم. سپر طراحی کاملاً جدیدی دارد که البته در تریم آفرودی با یک سپر فلزی دیگر هم محافظت می شود. سینی آلومینیومی در قسمت زیرین از زیربندی در آفرودی محافظت می کند و رینگ های ۱۷ اینچی را به همراه تایرهای ۳۳ اینچی در این خودرو می بینیم.

مشخصات فنی کلرادو ۲۰۲۳

پیشرانه کلرادو 2023
پیشرانه کلرادو ۲۰۲۳

این خودرو با پیشرانه ۲.۷ لیتر توربو و با سه خروجی مختلف عرضه می شود و تنها انتخاب برای سیستم انتقال قدرت جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک است که نسبت به نسل قبل تعویض دنده را سریع تر انجام می دهد. پیشرانه نسخه پایه از شورولت کلرادو ۲۰۲۳ با حجم ۲.۷ لیتر و فناوری توربو خروجی ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. دو پیشرانه قوی تر خروجی یکسان قدرت ۳۱۰ اسب بخار را دارند، اما میزان گشتاور در آن ها به ترتیب، ۵۲۹ و ۵۸۳ نیوتن متر است.

کابین و امکانات کلرادو ۲۰۲۳

کابین کلرادو 2023
کابین کلرادو ۲۰۲۳

درون کابین، صفحه نمایش ۸ اینچی، جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و یک صفحه نمایش ۱۱.۳ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. امکان انتخاب ۵ حالت رانندگی معمولی، کشش، آفرود، ترین و باجا هم فراهم است که با انتخاب هر کدام، توزیع گشتاور در محورها تغییر خواهد کرد. در کنار امکانات مدرن ذکرشده آپشن های ایمنی خوبی نظیر سیستم هشدار تصادف جلو، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار را می بینیم و امکانات دیگری مثل سنسور نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… به صورت آپشن قابل سفارش هستند.

کلرادو 2023
کلرادو ۲۰۲۳

شورولت کلرادو ۲۰۲۳ نیمه اول سال ۲۰۲۳ به بازار می آید و قرار است تولید این خودرو در کارخانه شورولت در میزوری انجام شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

شورولت کلرادو ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

پیشرانه نسخه پایه از کلرادو ۲۰۲۳ با حجم ۲.۷ لیتر و فناوری توربو خروجی ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. دو پیشرانه قوی تر خروجی یکسان قدرت ۳۱۰ اسب بخار را دارند، اما میزان گشتاور در آن ها به ترتیب، ۵۲۹ و ۵۸۳ نیوتن متر است.

شورولت کلرادو ۲۰۲۳ چه امکاناتی دارد؟

نظیر سیستم هشدار تصادف جلو، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار را می بینیم و امکانات دیگری مثل سنسور نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… به صورت آپشن قابل سفارش هستند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.