فولکس واگن پولو مدل 2021 معرفی شد

فولکس واگن پولو GTI مدل 2021
فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۱

دو ماه پیش بود که نسخه فیس لیفت از فولکس واگن پولو معرفی شد و حالا نوبت به نسخه جذاب GTI رسیده است تا با مدل جدید به بازار بیاید.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

فولکس واگن پولو خودروی سوپرمینی آلمانی است که در سگمنت B قرار می گیرد. این خودرو از سال ۱۹۷۵ تولید شده و از آن زمان تاکنون، ۶ نسل مختلف را تجربه کرده است. پولو در سال های مختلف در کلاس های سالون، استیشن و هاچ بک به فروش رسیده است که حالا نسل های جدید این خودرو همگی هاچ بک هستند. دو ماه قبل نسخه فیس لیفتی از این خودرو معرفی شد و حالا کمپانی از فولکس واگن پولو GTI پرده برداشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۱

در طراحی بدنه دقیقاً همان المان های طراحی دیده می شود که در نسخه فیس لیفت پولو هم دیده می شد. یعنی همان زمینه مشبک لانه زنبوری در جلوپنجره و ورودی های هوای زیرین را می بینیم و چراغ های بازطراحی شده را در عقب و جلو داریم. این چراغ های بازطراحی شده متشکل از ال ای دی های ماتریسی جدید است که در جلو با نواری به هم متصل می شوند. در نمای عقب هم چراغ هایی شبیه به چراغ های جدید آئودی می بینیم که شامل راهنماهای داینامیک و چراغ های ترمز انیمیشنی می شود. فولکس واگن پولو GTI نسبت به نسخه معمولی سپرهایی با طراحی متفاوت دارد و علاوه بر آن نشان GTI را در عقب و جلو می بینیم که این خودرو را از نسخه معمولی متمایز می کند. علاوه بر این کلیپرهای قرمزرنگ و نوار قرمز جلو هم نشان می دهد که با نسخه GTI طرف هستیم.

پیشرانه و تعلیق فولکس واگن پولو GTI

فولکس واگن پولو GTI مدل 2021
فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۱

زیر کاپوت این هاچ بک یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار گرفته است که توان تولید حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه توسط جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود و پولو GTI با این قدرت در ۶.۵ ثانیه شتاب گیری می کند و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. ارتفاع سیستم تعلیق در فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۱ پایین تر آمده و دیفرانسیل الکتریکی به این خودرو اضافه شده است. همچنین با انتخاب پکیج Sport Select حالت های رانندگی مختلف قابل انتخاب هستند که شرایط تعویض دنده، تعلیق و فرمان پذیری براساس این حالت تغییر می کنند.

طراحی کابین در فولکس واگن پولو GTI

کابین فولکس واگن پولو GTI مدل 2021
کابین فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۱

در کابین این خودرو المان های اسپرتی می بینیم که باعث می شود این هاچ بک جذاب تر از نسخه معمولی باشد. قطعاتی در کابین با رنگ قرمز طراحی شده اند و قطعات کرومی مات تضاد زیبایی را با قطعات قرمزرنگ به وجود آورده است. مهم ترین تغییر اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید فولکس واگن به این خودرو است که به وسیله صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی در دسترس قرار می گیرد. صفحه نمایش بزرگ تر ۹.۲ اینچی هم به صورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش است. امکانات جدیدی که به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید فولکس واگن پولو GTI اضافه شده است، شامل اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی و اتو اندروید، ذخیره تنظیمات رانندگی شخصی و سیستم پخش آنلاین می شود. در مدل ۲۰۲۱ فولکس واگن پولو GTI برای اولین بار استفاده از سیستم های نیمه خودران نظیر کروزکنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف و… می شود.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می شود در ماه های آینده این خودرو را در نمایندگی های فولکس واگن ببینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

فولکس واگن پولو GTI چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

زیر کاپوت این هاچ بک یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار گرفته است که توان تولید حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه توسط جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

مهم ترین تغییرات کابین فولکس واگن پولو GTI چیست؟

مهم ترین تغییر، اضافه شدن سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید فولکس واگن به این خودروست که به وسیله صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی در دسترس قرار می گیرد. صفحه نمایش بزرگ تر ۹.۲ اینچی هم به صورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش است. امکانات جدیدی که به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید فولکس واگن پولو GTI اضافه شده است شامل اتصال بی‌سیم به اپل کارپیو اتو اندروید، ذخیره تنظیمات رانندگی شخصی و سیستم پخش آنلاین می شود.

آپشن نیمه خودران در فولکس واگن پولو GTI شامل چه سیستم هایی می شود؟

در مدل ۲۰۲۱ فولکس واگن پولو GTI برای اولین بار استفاده از سیستم های نیمه خودران نظیر کروزکنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف و… می شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.