مزدا CX-5 فیس لیفت مدل 2022 معرفی شد

CX-5 فیس لیفت مدل 2022
CX-5 فیس لیفت مدل ۲۰۲۲

کمپانی مزدا با انتشار تصاویر مزدا CX-5 فیس لیفت، مدل ۲۰۲۲ این محصول را معرفی کرد. در ادامه تغییرات این خودرو در مدل جدید را بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

مزدا CX-5 کراس اوور کامپکت کمپانی مزدا است که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اولین سری آن با مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به بازار آمد. کراس اور CX-5 اولین خودروی مزدا در آن زمان بود که سبک مدرن طراحی های مزدا موسوم به Kodo در آن به کار رفته بود. قبل از رونمایی از این محصول ابتدا در سال ۲۰۱۰ مزدا با معرفی یک کانسپت پیش نمایشی از این خودرو را معرفی کرد و در همان زمان اعلام شد که پلتفرم این خودرو با مزدا ۳ و مزدا ۶ یکسان خواهد بود. مزدا CX-5 اولین خودرو کمپانی مزداست که تکنولوژی اسکای اکتیو را در پیشرانه داشت، این تکنولوژی علاوه بر بالا بردن بازده موتور، مصرف آن را هم کاهش می داد.

با این مقدمه متوجه شدیم که CX-5 مدلی مهم برای مزدا بوده و هست و حالا در ادامه تغییرات را در مزدا CX-5 فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ بررسی می کنیم.

تغییرات ظاهری بدنه مزدا CX-5 فیس لیفت

CX-5 فیس لیفت مدل 2022
CX-5 فیس لیفت مدل ۲۰۲۲

در نگاه کلی، به نظر می رسد تغییری در این خودرو دیده نمی شود، اما با نگاهی دقیق تر مشخص می شود گرافیک ال ای دی داخل کاسی چراغ تغییر کرده و حالا شکل مستطیلی به خود گرفته است تا پرفروش ترین محصول مزدا در آمریکای شمالی چهره ای خشن تر به خودش بگیرد. در جلوپنجره مزدا CX-5 فیس لیفت هم بازطراحی را داریم و طراحی سه بعدی طرح مشبک جلوپنجره جایگزین شده است و همچنین سپرها در جلو و عقب بازطراحی شده اند.

مزدا طبقه بندی تریم های این کراس اوور را در مدل جدید تغییر داده و تریم Grand Touring Reserve حذف شده است و از این پس، نسخه هایی که به پیشرانه ۲.۵ لیتر توربو مجهز هستند ۲.۵ Turbo نام می گیرند که فول ترین آن ها ۲.۵ Turbo Signature نام دارد. در تریم هایی که پیشرانه ۲.۵ لیتر توربو را داریم با اضافه کردن قطعاتی مشکی رنگ در بدنه و طرح دو رنگ رینگ و همچنین اضافه شدن تودوزی های قرمزرنگ سعی شده تا نسخه توربو از نسخه معمولی در ظاهر متمایز باشد.

تغییرات کابین مزدا CX-5 فیس لیفت

کابین CX-5 فیس لیفت مدل 2022
کابین CX-5 فیس لیفت مدل ۲۰۲۲

در کابین طراحی جدید صندلی ها را در مدل جدید می بینیم و در وسط شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند اضافه شده است. در مزدا CX-5 فیس لیفت،همچنان مثل مدل قبل، حالت های رانندگی قابل انتخاب هستند و حالت رانندگی آفرود هم به آن ها اضافه شده است. در وسط صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که بی تغییر مانده است و سیستم های ایمنی این خودرو نسبت به مدل قبل ارتقا یافته اند.

تغییرات فنی در مزدا CX-5 فیس لیفت

CX-5 فیس لیفت مدل 2022
CX-5 فیس لیفت مدل ۲۰۲۲

علاوه بر تغییرات ظاهری ذکرشده، مزدا CX-5 فیس لیفت تغییرات فنی هم داشته است و مهندسان مزدا شاسی این کراس اوور را تقویت کرده اند و سیستم تعلیق این خودرو به روزرسانی هایی داشته است. در مدل جدید راحتی سواری افزایش داشته و به خصوص در هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار صدای کابین بسیار کاهش یافته است که این نشان می دهد عایق بندی قوی تری را در این خودرو شاهد هستیم.

در تمام تریم های مزدا CX-5 فیس لیفت سیستم چهار چرخ محرک مخصوص مزدا (i-Active AWD) را به صورت استاندارد در بازار آمریکا داریم. مزدا CX-5 فیس لیفت در نسخه پایه همچنان به پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر را دارد. در نسخه های قوی تر پیشرانه اسکای اکتیو ۲.۵ لیتر توربوشارژ را داریم که خروجی ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند.

CX-5 فیس لیفت مدل 2022
CX-5 فیس لیفت مدل ۲۰۲۲

فروش مزدا CX-5 فیس لیفت در بازار آمریکا در پاییز آغاز می شود و قیمت این خودرو در همان زمان اعلام خواهد شد. این فیس لیفت باعث می شود این نسل را چند سال دیگر داشته باشیم، اما خبرها حاکی از آن است که مزدا در حال حاضر توسعه و طراحی نسل سوم این مدل را پیش می برد که بر مبنای پلتفرمی دیفرانسیل عقب خواهد بود و پیشرانه ۶ سیلندر خطی را در این خودرو خواهیم داشت.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

مزدا CX-5 فیس لیفت چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

مزدا CX-5 فیس لیفت در نسخه پایه همچنان به پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر را دارد. در نسخه های قوی تر پیشرانه اسکای اکتیو ۲.۵ لیتر توربوشارژ را داریم که خروجی ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند.

مهم ترین تغییر در مزدا CX-5 فیس لیفت چیست؟

مهم ترین تغییر در مزدا CX-5 فیس لیفت اضافه شدن سیستم تمام چرخ محرک در تمام تریم های به صورت استاندارد است.

نسل بعدی مزدا CX-5 چه مشخصاتی خواهد داشت؟

خبرها حاکی از آن است که مزدا در حال حاضر، توسعه و طراحی نسل سوم این مدل را پیش می برد که بر مبنای پلتفرمی دیفرانسیل عقب خواهد بود و پیشرانه ۶ سیلند خطی را در این خودرو خواهیم داشت.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.