ویدیوی جذاب شتاب گیری نسل جدید مزدا 3

 مزدا 3 2021

اوایل این ماه برند اسپرت «مزدا»، “Mazdaspeed”، اعلام کرد که در نسل جدید خبری از عرضه «مزدا اسپید ۳» نخواهد بود!

مدیران 777 مدیران 777

در عوض، مزدا می خواهد محصولات خود را به سمت بهینه شدن پیش ببرد. مزدا ۳ توربو قطعاً برای این بازی راه حل مناسبی است. این خودروساز ژاپنی در تابستان گذشته، دو موتور جدید برای مزدا ۳ معرفی کرد و در دو ویدیو، پرفورمنس و عملکرد فنی خودرو را به نمایش گذاشت. در این ویدیوها، چگونگی شتاب گیری خودرو از سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت نشان داده شده است. البته ویدیوها پرفورمنس خودرو را با تنظیمات رانندگی ویژه و مسافت های متفاوتی بر روی کیلومترشمار به نمایش گذاشتند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در ویدیوی اول، بر روی مسافت ۱۰۲ مایل نشان داده شد که این هاچ بک ژاپنی قادر است در مدت زمان ۶.۴ ثانیه خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. در این ویدیو، خودرو در حالت اسپرت قرار داشت که سیستم کنترل کشش هم درگیر بود. پیشرانه توربو شارژ ۲.۵ لیتری مزدا، ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. البته این قدرت و گشتاور بر روی اکتان ۸۷ به دست می آیند. با استفاده از اکتان ۹۳، قدرت به ۲۵۰ اسب بخار می رسد و گشتاور هم ۴۳۴ نیوتن متر می شود. 

دور دوم، با خودرویی طرف هستیم که بیش از ۸۰۰ مایل می پیماید. خودرویی که سریع تر است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۵.۷ ثانیه ثبت می کند. حالت اسپرت روشن است، اما سیستم کنترل خاموش را غیرفعال نگه داشته اند. همین فاکتور در بهبود شتاب گیری خودرو تأثیرگذار بوده است. تمام مزدا ۳ توربوها با سیستم چهار چرخ محرک و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک همراه با پدال های شیفتر دنده پشت فرمان عرضه می شوند. اگرچه راننده از هیچ یک از آن ها استفاده نکرد، چراکه گیربکس در حالت تعویض اتوماتیک قرار داشت!

مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ قطعاً اسپرت ترین پیشنهاد مزدا در قالب یک خودروی سواری است. اگرچه می توان جاه طلبی های لوکس و تجملاتی طراحان مزدا را هم درون آن به خوبی مشاهده کرد. مزدا ۳ توربو به طور استاندارد با رینگ های ۱۸.۰ اینچی آلومینیومی مشکی به دست خریداران می رسد. سقف مون روف، سیستم صوتی Bose مجهز به ۱۲ بلندگو و نمایشگر ۸.۸ اینچی لمسی هم از دیگر ویژگی های این محصول هستند. از سایر آپشن های آن هم می توان به سیستم هد آپ دیسپلی، چراغ های LED جلو، چراغ های روز، Android Auto، Apple Car Play و کروزکنترل هوشمند اشاره کرد. نسخه سدان با قیمت پایه ۳۰.۸۴۵ دلار و نسخه هاچ بک با بهای گران تر ۳۱.۸۴۵ دلاری به دست مشتری ها می رسند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.