ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل معرفی شد

M4 کامپتیشن کانورتیبل
M4 کامپتیشن کانورتیبل

کمپانی ب ام و از جدیدترین محصول خود، ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل، پرده برداشته است که این خودرو اولین M4 کانورتیبل تمام چرخ محرک کمپانی محسوب می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نام کامل این محصول ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل xDrive است که به سبد محصولات باواریایی ها اضافه می شود. این خودرو مجهز به پیشرانه ۳ لیتر تویین توربوشارژ ۶ سیلندر خطی است که این همان پیشرانه ای است که در ب ام و M3 هم دیده می شد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۵۰۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک بر مبنای سیستم xDrive ب ام و به تمام چرخ ها منتقل می شود که البته حالت های رانندگی ۴WD، ۴WD اسپرت و تک دیفرانسیل برای این خودرو براساس نوع رانندگی قابل انتخاب هستند.

ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل با قدرت بالای پیشرانه اش در ۳.۶ ثانیه شتاب گیی صفر تا صد را انجام می دهد و نهایت سرعت در این خودرو محدود به ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت شده است که البته با انتخاب پکیج مخصوص M اسپرت نهایت سرعت به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا می کند. همان طور که از اسم این خودرو پیداست با خودرویی با سقف جمع شونده طرف هستیم که سقفی پارچه ای دارد. این سقف در ۱۸ ثانیه باز و بسته می شود و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت امکان تغییر حالت آن وجود دارد. از نظر وزنی سقف جدید ۴۰ درصد سبک تر از سقفی است که در نسل قبل M4 کانورتیبل دیده می شد. طراحی شیب دار سقف در حالت بسته باعث می شود چهره کوپه را در حالت سقف بسته در ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل داشته باشیم.

از نظر طراحی بدنه تقریباً مشابه دیگر کانورتیبل های جدید سری ۴ ب ام و است، البته تغییراتی اندک در این خودرو دیده می شود که همیشه در نسخه های M اسپرت ب ام و لحاظ می شود تا چهره اسپرت تر و خشن تری را در این سری محصولات داشته باشیم. این تغییرات شامل جلوپنجره ای با رنگ تمام مشکی است که خطوطی عمودی را دارد. همچنین ورودی های هوا در قسمت پایینی سپر بزرگ تر طراحی شده و بازطراحی کلی سپر را در این خودرو داریم. ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل نسبت به نسخه معمولی رکاب برجسته تری دارد و دیفیوزر بزرگ تری را در این خودرو به همراه خروجی های اگزوز دوگانه و گرد داریم. در این خودرو رینگ های جدید و تراش خورده ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب را به صورت استاندارد می بینیم و کلیپرهای ۶ پیستون بر روی دیسک های ۱۴.۹۶ اینچی در جلو و ۱۴.۵۷ اینچی در عقب سوار می شوند که البته دیسک های سرامیکی به صورت آپشن قابل سفارش هستند.

M4 کامپتیشن کانورتیبل
M4 کامپتیشن کانورتیبل

درون کابین صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی را به عنوان جلوآمپر دیجیتال می بینیم و صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در وسط در دسترس قرا می دهد که آخرین نسخه از سیستم های ب ام و موسوم به iDrive7 روی آن نصب شده است. صندلی های ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل به صورت استاندارد روکش چرم و گرم کن را دارند و البته امکان سفارش صندلی های M کربن مخصوص ب ام و هم فراهم است که طراحی اسپرت تری دارند و وزن آن ها کم تر است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.