ب ام و M4 پیکاپ شد؛ الگوبرداری ب ام و از پراید وانت

ب ام و M4 پیکاپ
ب ام و M4 پیکاپ

ب ام و M4 پیکاپ یکی از خودروهایی بود که در نمایشگاه سما (SEMA) امسال حضور داشت و توانست پای ب ام و را، اگرچه به صورت غیرمستقیم، به جمع پیکاپ ها باز کند. گروه دینمان (DinMann) با ایجاد تغییراتی در سری ۴ توانست آن را به پیکاپ تبدیل کند و به نمایشگاه برساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از سوژه هایی که در سال های اخیر توانست مردم ایران را حیرت زده کند و یا بخنداند این بود که خودروهایی مثل پراید، پژو ۴۰۵ و تندر ۹۰، که همگی آن ها جزو خودروهای سدان محسوب می شوند، به پیکاپ و یا وانت تبدیل شدند و در بازار به فروش برسند. از طرفی دیگر، برخلاف این که بسیاری از مردم خودروهای سدان تبدیل شده به وانت را مسخره می کردند، وانت های ابداعی توانستند با استقبال خوبی در بازار روبه‌رو شوند و به خوبی فروخته شوند.

حتماً بخوانید: خودروی سدان (Sedan) چیست؟ + ویژگی های آن

اما برخلاف وانت ها و یا پیکاپ های ایرانی، خودروهای معروفی مانند ب ام و (BMW) نیز توسط شرکت های خصوصی به پیکاپ تبدیل شده اند و در برخی از نمایشگاه ها حضور یافتند. برای مثال، در نمایشگاه سِما امسال شاهد حضور ب ام و M4 پیکاپ بودیم که توسط گروه دینمان (DinMann) آماده شد و به نمایشگاه آمد.

درباره نمایشگاه سِما

نمایشگاه سما
نمایشگاه سما

نمایشگاه سِما یکی از بزرگ ترین رویدادهای خودرویی دنیاست که در آمریکا برگزار می شود و بسیاری از خودروسازان و شرکت های خصوصی در آن شرکت می کنند و محصولات متنوع خود را در آن جا به نمایش می گذارند.

تفاوت سما با دیگر نمایشگاه ها در این است که کمپانی های خودروساز و شرکت های خصوصی فقط محصولات افترمارکت (Aftermarket) و ارتقایافته خود را در آن به نمایش می گذارند و از این بابت می تواند جذابیت بسیار بالایی برای علاقه مندان به خودرو داشته باشد.

ب ام و M4 پیکاپ

ب ام و M4 پیکاپ

کمپانی ب ام و برخلاف دیگر خودروسازان مطرح دنیا بسیار دیر پا به عرصه تولید پیکاپ گذاشت و در سال ۲۰۱۹ اولین پیکاپ خود با نام X7 پیکاپ را به بازار معرفی کرد، اما در نمایشگاه سِما امسال شاهد حضور پیکاپ دیگری از این کمپانی بودیم که اصل آن یک خودروی کوپه بود. ب ام و M4 پیکاپ قبل از این که تغییرات بر روی آن اعمال شود یک کوپه بود که توسط گروه دینمان تغییراتی روی آن اعمال شد و به یک پیکاپ جذاب و زیبا تبدیل شد.

حتماً بخوانید: معرفی ب ام و M4 مدل ۲۰۲۱

آماده سازی ب ام و M4 پیکاپ چگونه بود؟

شرکت دینمان در طی ۶ هفته توانست بخش های عقب این خودرو را دستخوش تغییر قرار دهد و با برش بخش هایی از سقف و ستون خودرو بتواند آن را به پیکاپ تبدیل کند. سقف جایگزینی که برای این خودرو در نظر گرفته شد از فیبرکربن ساخته شده است و صندلی های ردیف عقب نیز حذف شدند. حذف شدن صندلی های ردیف عقب به این خاطر بود که خودروی اصلی کوپه است و فقط دو در دارد. در این صورت، حذف نکردن آن ها نیاز داشت تا دری برای‌شان تعبیه می شد که این کار عملاً در طی ۶ هفته امکان پذیر نبود.

ب ام و M4 پیکاپ

در بخش ظاهری ب ام و M4 پیکاپ می توان گفت که کاور جذاب و خوش رنگ کرومی قرارگرفته بر روی آن می تواند دلربا باشد و نگاه هر فردی را به خود جلب کند.

حتماً بخوانید: کاور بدنه یا بادی فِنس (Body fence) چیست؟

 در بخش فنی می توان گفت تغییری صورت نگرفته است، زیرا نسخه کوپه جزو X Driveهای ب ام و محسوب می شود و از ابتدا به صورت چهار چرخ محرک به بازار عرضه شده بود.

در پایان گروه دینمان نام مستعار اِم فور مالو (M4Maloo) را برای این خودرو برگزید تا علاقه مندان به این خودرو راحت تر بتوانند ب ام و M4 پیکاپ را صدا کنند.

محمد جبارزاده شیاده

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: bmwblog.com

معرفی ب ام و M4 پیکاپ:

در نمایشگاه سِما امسال شاهد حضور پیکاپ دیگری از کمپانی ب ام و بودیم که اصل آن یک خودروی کوپه بود. ب ام و M4 پیکاپ قبل از این که تغییرات بر روی آن اعمال شود یک کوپه بود که توسط گروه دینمان (DinMann) تغییراتی روی آن اعمال شد و به یک پیکاپ جذاب و زیبا تبدیل شد.

آماده سازی ب ام و M4 پیکاپ چگونه بود؟

شرکت دینمان در طی ۶ هفته توانست بخش های عقبی این خودرو را دستخوش تغییر قرار دهد و بتواند آن را به پیکاپ تبدیل کند. سقف جایگزینی که برای این خودرو در نظر گرفته شد از فیبر کربن ساخته شده است و صندلی های ردیف عقب نیز حذف شدند. در پایان گروه دینمان نام مستعار اِم فور مالو ( M4Maloo ) را برای این خودرو برگزید تا علاقه مندان به این خودرو راحت تر بتوانند آن را صدا کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.