پیش نمایشی از جنسیس GV70 کراس اوور کامپکت و لوکس کره ای

پیش نمایشی از جنسیس GV70 کراس اوور کامپکت و لوکس کره ای

گرچه «هیوندای» با معرفی مدل “GV80” خیلی دیر با نشان «جنسیس» پا به بازار کراس اوورها گذاشت اما حالا می خواهد با معرفی “GV70” سبد خود را در این کلاس گسترش دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این نخستین بار است که تصاویری رسمی، پیش نمایشی از کراس اوور GV70 را به ما نشان می دهند و در نگاه اول انگار با همان مدلGV80  طرف هستیم که کوچک شده باشد. کمپانی هیوندای اعلام کرده که این خودرو براساس پلتفرم دیفرانسیل عقب ساخته خواهد شد و پس از تست های نهایی روی پرتوتایپی (نمونه اولیه) که در تصاویر می بینید، رونمایی رسمی این خودرو در هفته های جاری زمان بندی شده است.

پیش نمایشی از جنسیس GV70 کراس اوور کامپکت و لوکس کره ای

گرچه خودرویی که در تصاویر رسمی منتشرشده می بینیم با برچسب های استتاری زیاد پوشانده شده است اما به راحتی می توان تشخیص داد که طراحی جنسیس GV70 بسیار شبیه به مدل GV80 است. چراغ های جلو به سبک جدید جنسیس با دو خط باریک و شکیل طراحی شده اند که این نوع طراحی به همراه جلوپنجره بزرگ تبدیل به امضای طراحی در مدل های مختلف جنسیس شده است. ورودی های هوا در گوشه های سپر با ابعادی بزرگ طراحی شده اند اما صرفاً جلوه ظاهری دارند چراکه به نظر مسدود می رسند.

احتمالاً جنسیس GV70 شباهت های زیادی هم با مدل G70 داشته باشد که به تازگی فیس لیفت آن معرفی شد. با در نظر گرفتن طراحی داخلی در این سدان می توان حدس زد آرایه های مشابهی را در داخل کابین GV70 داشته باشیم. مثل صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط که سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و جلوآمپر دیجیتال و سه بعدی کانتیننتال ،که پیش تر توسط جنسیس معرفی شده بود. همچنین انتظار می رود درون کابین مثل دیگر مدل های برند پرمیوم کره ای کیفیت بالای متریال را داشته باشیم و سطح بالایی از تکنولوژی ارائه شود.

جنسیس GV70 به عنوان یک کراس اوور کامپکت لوکس رقیب مستقیم خودرویی مثل «آئودی Q5» خواهد بود و براساس اطلاعات موجود به پیشرانه های ۲.۵ لیتر توربو شارژ و ۳.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز می شود. همچنین در برخی بازارها امکان سفارش نسخه دیزل با پیشرانه ۲.۲ لیتری فراهم خواهد بود. تولید نسخه تمام الکتریکی جنسیس GV70 هم در برنامه های هیوندای است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ این نسخه هم به بازار جهانی معرفی و عرضه شود.

پیش نمایشی از جنسیس GV70 کراس اوور کامپکت و لوکس کره ای

با معرفی هیوندای پالیسید و نسل جدید توسان و معرفی برند آیونیک  ،به عنوان برند خاص خودروهای برقی، هیوندای در عصر طلایی خود به سر می برد. همچنین این کمپانی کره ای توانسته است که برند پرمیوم جنسیس را به خوبی در بازارهای مهمی مثل آمریکا عرضه کند و حالا در صدر جدول های کیفی بازارهای مهم جهان همیشه نام جنسیس دیده می شود. معرفی کراس اوور جدید GV70 گام تازه آن ها برای گسترش سبد محصولات است و باید دید این خودرو هم توفیق دیگر مدل های این نشان را در بازار خواهد داشت یا خیر.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.