معرفی اولین جلو آمپر سه بعدی دیجیتال در جنسیس GV80

جلو آمپر سه بعدی

«جنسیس GV80» نه تنها اولین شاسی بلند کمپانی «جنسیس»، بلکه اولین خودروی این کمپانی است که از جدیدترین نسخه جلوآمپر سه بعدی کنتیننتال بهره می برد.

مدیران 777 مدیران 777

این اولین بار است که در ساخت یک خودرو به صورت انبوه از این تکنولوژی استفاده می شود و تأمین این قطعه جنسیس GV80 را کمپانی قطعه ساز کنتیننتال به عهده گرفته است. تکنولوژی ساخت این قطعه به گونه ای است که تصویر دو بار و با زوایای متفاوت تشکیل می شود و تلفیق این دو خروجی، تصویر سه بعدی را به بیننده خواهد داد، اما این نوع تصویر در زوایای مختلف خطا هم خواهد داشت. برای حل این مورد تیم تحقیقات کنتیننتال دوربینی داخلی در جلوآمپر قرار داده اند تا زاویه و محل قرارگیری سر راننده را اسکن کند و تصویر را براساس آن نمایش دهد و این یعنی راننده در هر زاویه و شرایطی بهترین تصویر را از این جلوآمپر سه بعدی خواهد دید. این دوربین ها زمانی که راننده بیش از حد به جلوآمپر خیره شود هم به او هشدار می دهد و این مانع از حواس پرتی در حین رانندگی و تصادف احتمالی خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

«فرانک ریب»، سرپرست بخش تحقیقات کنتیننتال، در مورد این قطعه می گوید: «با کیفیت بالای این محصول، ما ارتباط بین انسان و ماشین را به سطح بالاتری ارتقا داده ایم و این می تواند زیرساختی باشد برای ارتباط احساسی و شهودی بین راننده و جلوآمپر خودرو در محصولات آینده.»

جنسیس GV80

درحال حاضر، کنتیننتال درحال تحقیقات برای ساخت نسخه بعدی از این نوع جلوآمپر است که با صفحه نمایش وسط خودرو (سیستم اطلاعات و سرگرمی) ادغام می شود و در این نسخه امکان پیکربندی مجدد فراهم می شود. برای مثال راننده می تواند سیستم مکان یابی را از وسط به جلوآمپر منتقل کند تا در مسیر راحت تر باشد. همچنین کنتیننتال درحال توسعه این تکنولوژی برای مسافران خودروست. یعنی هریک از سرنشینان یک صفحه نمایش سه بعدی در برابر خود خواهند داشت که امکاناتی مثل برقراری ارتباط ویدیو کنفرانس،خرید آنلاین، بازی و… را در اختیار آن ها قرار می دهد.

اولین نسل جلوآمپر سه بعدی در تولید انبوه در جنسیس GV80 استفاده می شود؛ خودرویی که این قابلیت را دارد تا در وضعیت تک دیفرانسیل عقب و دودیفرانسیل هوشمند قرار بگیرد. از سویی، فعلاً پیشرانه ۳ لیتری توربو دیزلی برای این شاسی بلند لوکس کره ای معرفی شده که ۲۷۸ اسب بخار را با گشتاور ۵۸۸ نیوتن متر تولید می نماید. پیش بینی ها بر این است که پیشرانه های بنزینی ۳٫۵ لیتری توربو، ۳٫۳ لیتری توربو و ۲٫۵ لیتر توربو برای GV80 معرفی شود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.