جنسیس GV80 به صورت رسمی معرفی شد + تصاویر

جنسیس GV80

کمپانی «جنسیس» کره جنوبی، در روزهای گذشته تصاویر اولیه شاسی بلند لوکس خود را منتشر کرده بود. حال به صورت رسمی اطلاعات کاملتری از جنسیس GV80 منتشر شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ کمپانی جنسیس به تازگی رونمایی را برای اولین شاسی بلند لوکس خود برگزار کرده و حال قرار است تا GV80 با مدل ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسد. این خودروی لوکس برنامه دارد تا رقابت جنسیس با خودروهایی چون آئودی Q7 و ب ام و X5 را فراهم کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با توجه به ساختار فنی جنسیس GV80، این خودرو قابلیت این را دارد تا در وضعیت تک دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل هوشمند قرار بگیرد. از سویی فعلا پیشرانه ۳ لیتری توربو دیزلی برای این شاسی بلند لوکس کره ای معرفی شده که ۲۷۸ اسب بخار را با گشتاور ۵۸۸ نیوتن متر تولید می نماید. پیش بینی ها بر این است که در ماه های آتی، پیشرانه های بنزینی ۳٫۵ لیتری توربو، ۳٫۳ لیتری توربو و ۲٫۵ لیتر توربو برای GV80 معرفی شود و همچنین نمونه هیبریدی آن هم تا پایان سال جاری میلادی پا به جاده های جهان بگذارد.

از جمله تفاوت های مدل تولید انبوه با نمونه کانسپت، جایگزینی دستگیره های استاندارد و آینه های کلاسیک است. دو نوار LED چراغ های جلو اکنون بلندتر از قبل شده اند. الگوی پیچیده ای که بر روی ستون های B و C نیز مشاهده می شد اکنون با یک برچسب مشکی ساده جایگزین شده است. جلوپنجره تاج شکلی که در نسخه کانسپت و اخیراً در سدان اشرافی G90 نیز دیده شده بود اکنون بر روی صورت GV80 هم اجرا شده است.

جنسیس GV80

در طراحی داخلی نکته ای که جلب توجه می کند شباهت بسیار زیاد به نسخه کانسپت است. به گونه ای که طرح کلی داشبورد، فرمان و سایر قطعات کابین، تقریباً دست نخورده باقی مانده است. اما آن چه واضح است، برای مدل تولیدی، شاهد ساده سازی در سطحی گسترده هستیم. یک نمایشگر اولترا واید در بالاترین قسمت داشبورد تعبیه شده است. این نمایشگر با یک نمایشگر ثانویه برای تنظیمات HVAC همراه شده است. دریچه های باریک تهویه به شکلی سراسری طراحی شده اند و در ابتدا این توهم را به وجود می آورند که گویی با یک دریچه بسیار بزرگ مواجه ایم! اما درواقع امتداد دریچه ها بر روی داشبورد تنها جنبه تزئینی دارد.
اما بر روی کنسول مرکزی و رودری ها به شکل سخاوتمندانه ای شاهد استفاده از روکش های چوبی هستیم. در مقابلِ راننده هم یک غربیلک فرمان دو شاخه لوکس به سبک خودروهای تجملاتی قدیمی و مجموعه آمپرهای تمام دیجیتالی پشت فرمان را در اختیار داریم. دسته دنده بزرگ مدل کانسپت با یک کلید گردان برای انتخاب وضعیت دنده جایگزین شده است. در جوار آن هم یک کنترلر دایره ای دیگر برای دسترسی به امکانات و منوهای سیستم چندرسانه ای به چشم می خورد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.