معرفی ویدیویی سایپا « رهام » (شاهین) در نمایشگاه خودرو مشهد + گالری تصاویر

معرفی ویدیویی سایپا « رهام » در نمایشگاه خودرو مشهد + گالری تصاویر
در این ویدیو قصد داریم تا شما را با « شاهین» (رهام سابق)، محصول جدید سایپا آشنا کنیم. در هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد شرایطی فراهم شد تا ملاقاتی با خودروی ملی جدید سایپا داشته باشیم و توانستیم ویدیو معرفی رهام را تهیه نماییم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شما در این ویدیو می توانید با نکات کوچک و بزرگ رهام (شاهین) آشنا شوید و بیینید که این خودرو در چه سطحی قرار دارد. در این ویدیو جزئیاتی وجود دارد که تا به امروز در کمتر رسانه ای به آن پرداخته شده است.

در حال حاضر، رهام قرار است که با پیشرانه ۱۶۵۰ سی سی ۱۱۴ اسب بخار عرضه شود. این همان موتوری است که چند ماه پیش بر روی برلیانس خانواده H300 جایگزین پیشرانه ۱٫۵ لیتری شد. این خودروی ملی قابلیت عرضه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک را دارد. البته سوال اینجاست که کدام کمپانی مسئولیت مهندسی و ساخت جعبه دنده شش سرعته رهام را قبول کرده است؟ برخی می گویند که احتمالا هیوندای پاورتک آن را ساخته و برخی می گویند در قدم ابتدایی همان جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک هیوندای پاورتک برلیانس سری H300 بر روی آن نصب می شود. بدین ترتیب، می توان گفت که رهام به عنوان یک خودرو ملی، قلب تپنده خود را از چینی ها به ارث برده است. البته در نظر داشته باشید که قرار است در آینده یک پیشرانه توربو برای رهام معرفی شود. احتمال داده می شود که این موتور همان پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو سه سیلندر ۱۳۰ تا ۱۶۰ اسب بخار کمپانی AVL اتریش باشد.
اما در بحث امکانات، بدیهی است که سایپا رهام (شاهین) در تیپ های مختلفی عرضه می شود. ولی می توان گفت که رهام در فولترین نسخه به امکاناتی نظیر:
فرمان کمکی برقی
دی لایت
استارت دکمه ای
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
بلوتوث روی فرمان
سانروف
تریم داخلی چرم مصنوعی
ترمزهای ABS و EBD
سیستم کنترل پایداری الکتریکی و کنترل هرزگردی TCS و ESP
کروزکنترل
کروزکنترل هوشمند (با توجه به تصاویر زیر)
سیستم تهویه اتوماتیک
مانیتور
سنسور پارک و دروبین عقب
آینه تاشو برقی
دو کیسه هوا ( به احتمال زیاد در آینده کیسه های هوای جانبی و پرده ای اضافه می شود )
تنظیم ارتفاع چراغ
کامپیوتر سفر
و غیره
مجهز خواهد بود.

به روزرسانی اسفند ۱۳۹۸:

شرکت سایپا اعلام کرده که در گام نخست «شاهین» با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۴سیلندر و ۸ سوپاپ به بازار می آید و جعبه دنده ۵ سرعته دستی خواهد داشت. این پیشرانه توان ۱۰۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر برای سایپا شاهین فراهم می کند. امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، سانروف، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور و دوربین عقب، هشدار تعویض دنده GSI، دو کیسه هوا، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رینگ های آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و… در سایپا شاهین وجود خواهد داشت. این خودروساز برنامه دارد تا شاهین را در تابستان ۱۳۹۹ به بازار عرضه کند.

عکس ها: عرفان حمیدی

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.