مشخصات فنی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2021 منتشر شد

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2021

شرکت «هیوندای» به تازگی مشخصات فنی نسخه پلاگین هیبریدی از «توسان ۲۰۲۱» را منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاسی بلند «توسان» را می توان به عنوان یکی از مهم ترین خودروهای هیوندای در سال ۲۰۲۰ دانست. تغییر طراحی و نوسازی پلتفرم این خودرو، بسیاری از طرف داران هیوندای را شوکه کرد. این خودرو در نسخه های مختلف از جمله پلاگین هیبریدی و بنزینی به بازار جهانی عرضه خواهد شد. اکنون شرکت هیوندای مشخصات فنی کامل توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۱ را منتشر کرده است.

ویژگی های فنی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۱

هیوندای برای نسخه الکتریکی شده “PHEV”، از ترکیب پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر و یک موتور الکتریکی استفاده کرده است. پیشرانه بنزینی به تنهایی ۱۷۷ اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. بدین ترتیب، هیوندای توسان پلاگین هیبریدی با بهره مندی از بسته باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم پلیمری، قدرت مجموع ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور مجموع ۳۵۰ نیوتن متر را تولید می کند. بنابر تخمین هیوندای، شعاع مسافتی خودرو در حالت پاک به ۵۰ کیلومتر در چرخه WLTP می رسد.

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2021

 توسان PHEV با شارژر ۷.۲ کیلووات ساعتی عرضه می شود، اما تاکنون از مدت زمان لازم برای شارژ کامل اطلاعاتی منتشر نشده است. خودرو در حالت استاندارد از جعبه دنده ۶ سرعته خودکار و سیستم انتقال قدرت HTRAC به تمامی چرخ ها بهره می برد. افزون بر این، در قسمت جلویی خودرو به منظور افزایش بهره وری و کاهش مقاومت هوا از فلاپ هوای فعال استفاده شده است که ورودی هوا را با توجه به سرعت خودرو، درجه حرارت دما و غیره تنظیم می کند. به لطف جانمایی هوشمندانه بسته باتری، در محفظه بار و سرنشینان عقب فضای زیادی وجود دارد.

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2021

 وجود سیستم چهار چرخ متحرک HTRAC به آن معناست که خودرو از حالت Terrain بهره می برد. در این حالت، میزان گشتاور ورودی، قدرت و ترمزگیری با توجه به شرایط جاده ای کنترل می شود. هیوندای به عنوان آپشن، سیستم تعلیق الکترونیکی با کمک فنرهای فعال تنظیم شونده با دو حالت رانندگی اکو و اسپرت را نیز عرضه کرده است.

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی به صورت رسمی از بهار سال ۲۰۲۱ وارد بازار اروپا می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.