ماجرای «پائولو» و موتورسیکلت «ب ام و»اش در ایران!

موتور سیکلت ب ام و
«پائولو پَستُر» جهانگرد ایتالیایی که چندی پیش با موتورسیکلت «ب ام و» به ایران سفر کرد، با ماجراها و اتفاق هایی جالب رو به رو شد. پائولو در ماه های اخیر به کشورهای مختلف سفر کرده و اروپا، آفریقا و برخی مناطق آسیا را با موتورسیکلت رانده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما ماجرای پائولو در سفر اخیرش زمانی شروع شد که سیستم خنک کاری موتورسیکلت ب ام و با مشکل رو به رو شد و نتوانست موتورش را در آفریقای جنوبی و امارات به صورت کامل تعمیر کند.
پائولو پس از تعمیر موقت موتورسیکلت ب ام و اش، راهی ایران شد و گشت و گذارش را در کشور ما آغاز کرد. اما هنگامی که به اصفهان رسید، دوباره سیستم خنک کاری موتورسیکلتش دچار مشکل شد و او را زمین گیر کرد. او با جست و جو بالاخره نمایندگی ب ام و در اصفهان را پیدا کرد. تعمیرگاه موردنظر که نشان ب ام و را بر سردرش داشته، نمایندگی ۱۱۳ «پرشیا خودرو» بوده که با موتورسیکلت معیوب ب ام و مواجه می شود. با این که هیچ گاه عرضه موتورسیکلت های این نشان آلمانی به صورت رسمی در کشور انجام نشده و خدمات موتورسیکلت های ب ام و با کم ترین پوشش و بسیار کم دیده می شود، مسئول این نمایندگی ب ام و ایمیلی را به کمپانی مادر ارسال می کند و می گوید: «یک جهانگرد ایتالیایی که سفرش را با موتورسیکلت نشان ب ام و انجام می دهد، اکنون پس از مدت ها سفر، به ایران و شهر اصفهان رسیده و به دلیل مشکل سیستم خنک کاری، وسیله نقلیه اش زمین گیر شده است». کمپانی ب ام و در پاسخ به این پیام به نماینده اصفهان اعلام می کند: «با توجه به عدم پوشش خدمات رسمی موتورسیکلت های ب ام و در ایران، امکان تأمین لوازم موردنظر این جهانگرد ایتالیایی وجود ندارد. اما از طرف کمپانی ب ام و به او این پیام را برسانید که بی درنگ موتورسیکلت را به امارات متحده عربی منتقل کند تا در آن جا نماینده ب ام و، یک دستگاه موتورسیکلت صفر کیلومتر و جدید را به پاس سفرها و تلاش هایش به او اهدا کند». با در میان گذاشتن این پیشنهاد ب ام و با پائولو، تعمیرگاه خودروهای ب ام و اصفهان با عدم موافقت این جهانگرد ایتالیایی مواجه شد. به گفته وحید روفیگران، مسئولیت عاملیت ۱۱۳ شرکت پرشیا خودرو، پائولو پس از شنیدن این پیشنهاد بی درنگ پاسخ منفی داد و گفت که موتورسیکلتش بخشی از زندگی اش است و او را با هیچ چیز عوض نمی کند. تنها خواسته پائولو در ایران این بود که به نحوی دوباره موتورش شروع به کار کند و بتواند سفرش را به شمال ایران و کشورهای همسایه ادامه دهد.
موتور سیکلت ب ام و
یکی از مسائلی که تعمیر موتورسیکلت پائولو را حتا در آفریقای جنوبی و امارات سخت می کرد، نبود قطعه های این موتورسیکلت ب ام و بود. موتورسیکلت سری F650، یکی از محصولات ب ام و است که به صورت تک سیلندر و با حجم ۶۵۲ سی سی از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ تولید شده است. این موتورسیکلت ب ام و که در دسته اَدونچرها می گنجد، همیشه در میان رقبای خود محبوب بوده است. اما این سری از F650 سال هاست که تولید نمی شود و به نوعی موتورسیکلت پائولو، وسیله نقلیه از رده خارج به حساب می آید. بنابراین یافتن قطعات موردنظر این موتورسیکلت نیاز به سفارش گذاری دارد و در اکثر نقاط جهان به دلیل از رده خارج بودنش، قطعه های نو آن یافت نمی شود.
با این حال تعمیرکاران نمایندگی ب ام و اصفهان با بررسی F650 پائولو با دستگاه، سعی می کنند برخی مشکلات اولیه آن را رفع کنند. همچنین با حضور تعمیرکاران موتورسیکلت خبره اصفهانی در این نمایندگی، پیشنهاد می شود که رادیاتور موتورسیکلت به طور کل تعویض شود. اما همچنان مشکل نبود قطعات موتور پائولو مطرح است. سرانجام با بررسی های مختلف و یافتن نقشه های فنی و دستورکار تعمیرات موتورسیکلت ب ام و F650 و F650GS، تصمیم گرفته می شود رادیاتوری برای موتور پائولو ساخته شود.
پس از چند روز رادیاتور دست ساز تعمیرگاه ب ام و در اصفهان بر روی موتورسیکلت F650 پائولو نصب می شود. یکی از خلاقیت های تعمیرکاران این مجموعه خدماتی این بوده که یک فن معمولی برای خنک کاری بیش تر رادیاتور استفاده می شود تا در گرمای این روزهای اکثر نقاط کشور، موتورسیکلت پائولو دچار مشکل نشود.
موتور سیکلت ب ام و
پس از نصب رادیاتور و روشن کردن موتورسیکلت این جهانگرد ایتالیایی، بررسی های اولیه انجام می شود و پس از تست ها، موتورسیکلت بدون دریافت هیچ هزینه ای و بدون خطا و مشکل به پائولو پستر تحویل داده می شود. او با انتشار تصویری از صفحه اینستاگرام خود از سلامت موتورسیکلت خود خبر می دهد و قدردانی خود را از نمایندگی پرشیا خودروی اصفهان نیز اعلام می نماید. پس از گذشت چند هفته، در حال حاضر پائولو پستر با موتورسیکلت سری F650 ب ام و به ارمنستان رسیده است و بدون مشکل فنی مسیر خود را طی می کند.
بی شک این اتفاق می تواند به جهانگرد ایتالیایی و جهانگردان دیگر اثبات کند مردم ایران میزبان توریست ها هستند و حتا در زمان بروز مشکلات در کنارشان می ایستند. با این که کمپانی ب ام و، خواستار اهدای یک دستگاه موتورسیکلت صفر کیلومتر و جدید به جهانگرد ایتالیایی بود، اما به علت نبود خدمات رسمی موتورسیکلت سری F650 در امارات نتوانسته بود رضایت او را جلب کند. اما ارائه دهنده خدمات خودروهای ب ام و که در زمان تحریم با مشکلات بیش تری به کمپانی مادر دسترسی دارد توانست با برخی فرآیندها رضایت پائولو پستر را به دست آورد.


پایگاه خبری اسب بخار

۴.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.