لباس N بر تن هیوندای توسان

لباس N بر تن هیوندای توسان
کمپانی هیوندای کره جنوبی بالاخره توسان را در نسخه ی N معرفی کرد. سری N محصولات این خودروساز به عنوان نسخه های اسپرت شناخته می شوند و از سال گذشته میلادی، هیوندای سرمایه گذاری زیادی را برای این سبک از خودروهای خود انجام داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای توسان N بر اساس آخرین فیس لیفت این کراس اوور به بازار جهانی معرفی شده و برای همین کابین این خودرو، اصول توسان ۲۰۱۹ را رعایت کرده است. توسان N در بحث فنی با پیشرانه های مختلفی به بازار جهانی معرفی شده و مشتریان می توانند این کراس اوور کره ای را در نسخه ی دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل جلو خریداری کنند. معروفترین پیشرانه برای هیوندای توسان N، موتور ۱٫۶ لیتری گاما توربو است که می تواند ۱۷۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر تولید کند. بهره برداری از حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور ۱۵۰۰rpm باعث شده تا هیوندای توسان N به چالاکی خوبی برسد. همچنین جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه نیز در کسری از ثانیه تعویض دنده ها را انجام می دهد و شتاب ۸٫۹ ثانیه را برای نمونه دیفرانسیل جلو و ۹٫۵ ثانیه را برای نمونه دو دیفرانسیل فراهم می سازد.

در بحث ظاهری، عمده ترین تفاوت ها میان توسان فیس لیفت ۲۰۱۹ با توسان N وجود دارد. سپرهای جدید جلو و عقب، دیفیوزرهای جدید، آینه های جانبی مشکی، رینگ های ۱۹ اینچی با طراحی جدید و نشان N Line بر روی بدنه باعث شده تا توسان N به مراتب جذابتر از نسخه های عادی این کراس اوور باشد. همچنین در کابین این خودرو، از دوخت های قرمز و متریال های مختلف چرم استفاده شده است. این اتفاق حس و حال اسپرت را به کابین توسان N آورده و این خودرو را از یک محصول کاملا خانوادگی تا حدی دور کرده است.
در نسخه فول آپشن هیوندای توسان N امکاناتی نظیر ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، سقف پانارومیک، درب صندوق برقی، آینه ها تاشو برقی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، سنسور نور و باران، اتوپارک و… وجود دارد.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.