فروش نسخه ی جدید سایپا آریو از فردا

فروش نسخه ی جدید سایپا آریو از فردا
شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده که از فردا ( ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ) فروش آریو دنده دستی را آغاز می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به احتمال بسیار قوی، سایپا نسخه ی ۱٫۶ لیتری زوتی Z300 یا همان S300 را به جعبه دنده ی دستی مجهز می کند و خبری از عرضه ی آریو ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب بخار و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور نخواهد بود. لذا به احتمال زیاد یک جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی، توان ۱۱۲ اسب بخار و ۱۵۱ نیوتن متر پیشرانه ی آریو را به چرخ های جلو منتقل خواهد کرد. بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت سایپا، تفاوتی در بحث امکانات رفاهی و ایمنی میان نسخه ی اتوماتیک موجود و نمونه ی دنده دستی جدید وجود ندارد.
اما جالب است در اطلاعات سایپا آریو در سایت این شرکت اعلام شده که رینگ نمونه ی دنده ای این سدان چینی ۱۶ اینچی خواهد بود و مشخصات لاستیک آن ۲۰۵/۵۵ اعلام شده است. البته بسیاری احتمال می دهند که سایپا در بحث ابعاد چرخ هم تفاوتی میان نسخه ی دنده ای و اتوماتیک قائل نشود و آریو دنده ای را مانند نمونه ی اتوماتیک با رینگ ۱۵ اینچی و لاستیک ۱۹۵/۶۵ به فروش برساند.
سایپا آریو به امکاناتی نظیر تریم داخلی چرم مصنوعی، دو کیسه هوا، کامپیوتر سفر، ترمز ABS و EBD، سنسور پارک عقب، شیشه ها و آینه های برقی و… مجهز است.
بر اساس آخرین بخشنامه ی سایپا، آریو دنده دستی قیمت مصوب ۸۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان را دارد و حدود ۱۴ میلیون تومان از نمونه ی اتوماتیک در کارخانه ارزانتر است.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.