فراری SF90 اسپایدر معرفی شد + تصاویر

فراری SF90 اسپایدر

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی، کمپانی ایتالیایی از نسخه کانورتیبل و هیبرید “SF90” پرده برداشته است که «SF90 اسپایدر» نام دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فراری SF90 اسپایدر در واقع دومین کانورتیبل «فراری» پس از معرفی لافراری اپرتا محسوب می شود. البته به عنوان یک خودرو با ظرفیت تولید نامحدود می توان گفت که این خودرو اولین کانورتیبل هیبرید فراری است، چراکه تولید سوپرخودروی لافراری اپرتا محدود بود. البته این بدان معنا نیست که این SF90 اسپایدر را در هر خیابانی ببینیم و این مدل هم مثل دیگر مدل های فراری گران قیمت است، اما تعداد تولید آن محدود نیست و هر کس با پرداخت قیمت اولیه می تواند آن را به فراری سفارش دهد.

فراری SF90 اسپایدر

فراری SF90 اسپایدر از نظر مشخصات فنی همانند برادر کوپه خود، یعنی فراری SF90 کوپه، است. در این خودرو پیشرانه ۳.۹۹ لیتری V8 قدرتی معادل ۷۶۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری را تولید می کند. در کنار موتور بنزینی، پیشرانه برقی هم تولید قدرت می کند و مجموع قدرت را در پیشرانه هیبرید به ۹۸۶ اسب بخار می رساند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود و عملکرد گیربکس و پیشرانه با هم باعث می شود این خودرو در ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد  و تنها در ۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این یعنی در شتاب گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، نسخه اسپایدر تنها ۰.۳ ثانیه از نسخه کوپه SF90 کم تر رکوردگیری می کند.

نهایت سرعت در فراری SF90 اسپایدر ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است و ۴ حالت رانندگی متفاوت را در این خودرو داریم. حالت اول “eDrive” نام دارد که با فعال سازی آن تنها از انرژی باتری استفاده شده و می توان مسافت ۲۵ کیلومتر را تنها با انرژی برق در این خودرو پیمود. حالت بعدی «هایبرید» است که با فعال سازی آن، نیروی بهینه به صورت تلفیقی از هر دو پیشرانه به چرخ ها منتقل می شود. حالت «پرفورمنس» حالتی است که با فعال سازی آن پیشرانه بنزینی همیشه روشن می ماند و غیرفعال نمی شود. اما جذاب ترین حالت رانندگی “Qualify” نام دارد که با فعال سازی آن نهایت قدرت هر پیشرانه در دسترس است و خودرو در قدرتمندترین حالت خود قرار می گیرد.

فراری SF90 اسپایدر

از نظر ظاهری فراری SF90 اسپایدر دقیقاً طراحی نسخه کوپه را دارد، اما با سقفی جمع شونده و فلزی مواجه هستیم و از پارچه در سقف استفاده نشده است. همین باعث می شود از نظر عایق بندی صدا و ایمنی بهبود کیفیت را داشته باشیم و فراری ادعا می کند استفاده از این نوع سقف باعث شده فضای داخل کابین هم افزایش یابد.

باز شدن و بسته شدن سقف این خودرو تنها ۱۴ ثانیه زمان می برد و در حین حرکت تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت هم می توان این کار را انجام داد. مکانیسم این سقف همان مکانیسمی است که در مدل های ۴۵۸ و F8 استفاده شده بود که در این مکانیسم سقف سبک تر است و فضای کم تری هم اشغال می کند. فراری SF90 اسپایدر با وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم تنها ۱۰۰ کیلوگرم از نسخه کوپه سنگین تر شده است که نشان می دهد طراحان فراری در این بخش به خوبی عمل کرده اند.

فراری SF90 اسپایدر

فراری SF90 اسپایدر خیلی زودتر از آن چه پیش بینی می شد به خیابان ها خواهد آمد و فراری تأیید کرده است این خودرو اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار آمریکا ورود می کند. قیمت این خودرو حدود ۵۵۸ هزار دلار خواهد بود که تقریباً ۱۰ درصد از نسخه کوپه گران تر است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

فراری SF90 اسپایدر چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در این خودرو پیشرانه ۳.۹۹ لیتری V8 قدرتی معادل ۷۶۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری را تولید می کند. در کنار موتور بنزینی، پیشرانه برقی هم تولید قدرت می کند و مجموع قدرت را در پیشرانه هیبرید به ۹۸۶ اسب بخار می رساند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود و عملکرد گیربکس و پیشرانه با هم باعث می شود این خودرو در ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

چه حالت های رانندگی‌ای در فراری SF90 قابل استفاده است؟

چهار حالت رانندگی متفاوت را در این خودرو داریم؛ حالت اول “eDrive” نام دارد که با فعال سازی آن تنها از انرژی باتری استفاده شده و می توان مسافت ۲۵ کیلومتر را تنها با انرژی برق در این خودرو پیمود. حالت بعدی «هایبرید» است که با فعال سازی آن، نیروی بهینه به صورت تلفیقی از هر دو پیشرانه به چرخ ها منتقل می شود. حالت «پرفورمنس» حالتی است که با فعال سازی آن پیشرانه بنزینی همیشه روشن می ماند و غیرفعال نمی شود. اما جذاب ترین حالت رانندگی “Qualify” نام دارد که با فعال سازی آن نهایت قدرت هر پیشرانه در دسترس است و خودرو در قدرتمندترین حالت خود قرار می گیرد.

فراری SF90 چه زمان و با چه قیمتی وارد بازار می شود؟

فراری تأیید کرده است این خودرو اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار آمریکا ورود می کند. قیمت این خودرو حدود ۵۵۸ هزار دلار خواهد بود که تقریباً ۱۰ درصد از نسخه کوپه گران تر است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.