ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد

ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
پس از موفقیت خودروی “لافراری”، مدل های هیبریدی، مورد توجه مسئولان شرکت “فراری” قرار گرفته اند. ابرخودروی جدید فراری، “SF90” نام دارد که همانند مدل لافراری، از پیشرانه هیبریدی بهره می برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خلاف مدل لافراری، SF90 از پیشرانه احتراق داخلی کوچک تر، قابلیت شارژ پلاگین هیبرید، سیستم تمام چرخ محرک و حتا قدرت بیش تر برخوردار است. با ۹۸۶ اسب بخار قدرت، مدل SF90 اکنون پرقدرت ترین خودروی شهری تاریخ فراری محسوب می شود.
ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر ابرخودروی جدید فراری به تنهایی ۷۶۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه، قوی ترین پیشرانه ۸ سیلندر ساخته شده توسط فراری تا امروز محسوب می شود. فراری مدل SF90 از سه موتور الکتریکی استفاده کرده که نیروی مورد نیاز خود را از پکیج باتری های لیتیوم یونی دریافت می کنند. یکی از موتورها در محور عقب و دو موتور دیگر در محور جلو قرار گرفته اند و در مجموع ۲۱۷ اسب بخار قدرت بیش تر به SF90 هدیه می دهند.
ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
تمامی ۹۸۶ اسب بخار قدرت پیشرانه به جعبه دنده ۸ دنده دوکلاچه فرستاده می شود تا در آن جا انتقال قدرت به تمامی چرخ ها انجام بپذیرد. پس از مدل GT4Lusso، SF90 دومین خودروی چهار چرخ محرک فراری محسوب می شود. با بهره گیری از این ویژگی های فنی، فراری SF90 در مدت ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۶.۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به سرعت ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت می رسد.
ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
فراری SF90 تنها در خط مستقیم سریع نیست، بلکه این خودرو توانسته در پیست آزمایشی فیورانو، زمانی نزدیک به ۱:۱۹ را ثبت کند که با زمان ۱:۱۹.۷۰ لافراری برابری می کند. به منظور راحتی بیش تر هنگام استفاده شهری، SF90 از حالت رانندگی الکتریکی با شعاع مسافتی ۲۵ کیلومتر بهره می برد که بیشینه سرعت در این حالت به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.
ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
طراحی ابرخودروی SF90 هم در نوع خود منحصر به فرد است و ویژگی های جدید آیرودینامیکی را به نمایش می گذارد. قسمت جلویی شاسی خودرو نسبت به قسمت میانی شاسی، ۱۵ میلی متر بلندتر است تا هوا در قسمت زیرین خودرو و در ژنراتورهای ورتکس (Vortex) به جریان افتد.
ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
با بهره گیری از آیرودینامیک پیشرفته، فراری SF90 در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک به ۳۹۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین (Downforce) تولید می کند. به گفته فراری، این رقم رکوردی جدید در بهره وری و عملکرد خودروهای قدرتمند شهری تلقی می شود. در قسمت کابین SF90 هم شاهد تغییرهای جذابی هستیم که می توان به نمایش گر ۱۶ اینچی اطلاعات خودرو و عقربه ها و فرمان الهام گرفته از خودروهای مسابقه ای فرمول ۱ اشاره کرد.
ابَرخودروی هیبریدی فراری با نام SF90 معرفی شد
روی فرمان خودرو، دکمه های متعددی نصب شده که کنترل چهار حالت رانندگی شامل ایی – درایو (eDrive)، هیبرید (Hybrid)، پرفورمنس (Performance) و کوالیفای (Qualify) را هم برعهده دارند. دو حالت اول از نیروی باتری های الکتریکی استفاده می کنند. حالت ایی – درایو پیشرانه ۸ سیلندر را به طور کامل از مدار خارج کرده و از نیروی موتورهای الکتریکی استفاده می کند. در حالت هیبرید، سیستم به صورت هوشمند میزان قدرت بین پیشرانه و موتورهای الکتریکی را براساس میزان فشار وارده بر پدال گاز و شرایط رانندگی، تنظیم می کند.


در دو حالت پرفورمنس و کوالیفای، پیشرانه ۸ سیلندر به طور کامل وارد مدار می شود. در حالت پرفورمنس از قدرت پیشرانه برای شارژ موتورهای الکتریکی استفاده می شود در حالی که در حالت کوالیفای، تمام ۹۸۶ اسب بخار پیشرانه بنزینی و الکتریکی با یکدیگر ترکیب می شوند.

همان طور که از نام این حالت پیداست، کوالیفای برای رانندگی در پیست طراحی شده است. با وجود تمامی سیستم های پیشرفته به کار رفته در SF90، وزن این خودرو به ۱۵۷۰ کیلوگرم می رسد که نسبت به لافراری، ۱۲ کیلوگرم سبک تر است. با این وجود، شاسی خودرو ۲۰ درصد سفت تر و ۴۰ درصد مقاومت پیچشی بیش تری نسبت به تمامی مدل های قبلی دارد که بدون اضافه کردن وزن در خودرو نصب شده است.

فروش ابرخودروی مدرن جدید فراری، تا اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و قیمت آن هم تا چند ماه آینده مشخص می شود.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.