“سانگ مکس” پرفروش ترین محصول “بی وای دی” شد

"سانگ مکس" پرفروش ترین محصول "بی وای دی" شد
بر اساس آمار منتشر شده، سانگ مکس پرفروش ترین خودروی بی وای دی در سال ۲۰۱۸ بوده و توانسته با سبک جدید محصولات این کمپانی، در میان ۵۰ خودروی پرفروش بازار چین جای بگیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بی وای دی سانگ مکس در سال ۲۰۱۷ به بازار جهانی معرفی شد و فروش ابتدایی آن در ۴ ماهه ی پایانی آن سال اتفاق افتاد. اما شاهد بودیم که از روز عرضه ی بی وای دی سانگ مکس، استقبال خوبی از این خودروی ۷ نفره ی شد و حال می بینیم که در سال ۲۰۱۸ توانسته تا بیش از ۱۴۱ هزار دستگاه فروش را به خود اختصاص دهد.
کمپانی بی وای دی با توجه به نیاز هر کشور و نوع سفارش گذاری ها، سه انتخاب رایج را برای سانگ مکس در اختیار گذاشته است. عموم سفارش های بی وای دی سانگ مکس به نمونه ی بنزینی ۱٫۵ لیتری توربو اختصاص دارد که ۱۵۴ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر را تولید می کند و از طریق یک جعبه دنده ی شش سرعته ی اتوماتیک آن را به چرخ های جلو می رساند. این نمونه با توجه به نوع امکانات ایمنی و رفاهی قیمتی حدود ۱۲ تا ۱۹ هزار و ۲۰۰ دلار را در بازارهای مختلف دارد. نمونه ی ساده تر بی وای دی سانگ به پیشرانه ی دو لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد و آنچنان تولید انبوهی برای آن رخ نداده است. اما یکی از نمونه های خاص سانگ مکس که حوزه ی تخصصی بی وای دی هم است، ارائه ی این خودروی ۷ نفره با پیشرانه ی هیبریدی است که می تواند ۳۰۳ اسب بخار را با توجه به نیاز راننده به چرخ های جلو و عقب برساند. این نمونه از نظر سطح امکانات ایمنی به مراتب قویتر از نمونه ی بنزینی است و طراحی داخلی آن متفاوت از نمونه های دیگر است.
سانگ مکس به نوعی با حضور خود در بازار جهانی توانست سبک جدید طراحی بی وای دی را نشان دهد و از طرفی نمایانگر افزایش سطح همکاری بی وای دی چین با “دایملر” آلمان بود. زیرا چند سالی است که این دو خودروساز در تولید و توسعه ی محصولات “دنزا” با هم شریک هستند و حال می بینیم که از برخی قطعات مرسدس بنز و دایملر نیز در بی وای دی سانگ هم استفاده شده است. به عنوان مثال برخی دکمه های داخل کابین و اصول قرارگیری تجهیزات کابین به طور مستقیم یاد آور مهندسی آلمانی و گروه دامیلر است.
"سانگ مکس" پرفروش ترین محصول "بی وای دی" شد
بی وای دی سانگ در گرانترین نسخه ی ۱٫۵ لیتری توربو به امکاناتی نظیر ۸ کیسه ی هوای ۱۲ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق برقی، سقف شیشه ای بازشو، سنسور نور و باران، نور بالای اتوماتیک، فناوری تمام LED چراغ ها، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله ی جلو و مستقل عقب، استارت دکمه ای، کروزکنترل، تریم داخلی چرم، صندلی های جلوی برقی، فرمان کمکی برقی، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر عمودی اندروید، اخطار ترمز اضطراری و… مجهز است.
با توجه به معرفی بی وای دی سانگ مکس، مشخص است که چینی ها در پیروی از خودروسازان اروپایی، ژاپنی، کره ای و آمریکایی به دنبال سبک جدید خودروهای کاربردی رفته اند. سبک جدید محصولاتی که میان بسیاری از خودروسازان رایج شده است، تولید خودروهایی با ویژگی های مشترک کراس اوورها و ون های خانوادگی است. این سبک از خودروهای جدید که در محصولات میتسوبیشی، رنو، بیسو و… دیده می شود، یک خودروی ون ۷ نفره ی را به مشتری تحویل می دهد که از نظر زاویه ی ورود و خروج، اصول یک کراس اوور در آن رعایت شده و از طرفی هزینه ای کمتر را به نسبت شبه شاسی بلندها برای مالکان دارد.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.