روند نزولی کاهش قیمت خودروها در بازار آغاز شد

روند نزولی کاهش قیمت خودروها در بازار آغاز شد
از اواسط هفته ی گذشته، برخی خودروها از افزایش قیمت دست کشیدند و حال می بینیم که با آغاز هفته ی جدید، تعداد بیشتری از خودروها نیز به این جمع اضافه شده اند.

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس گزارشات حاکی از بازار خودرو، در روزهای پایانی هفته ی گذشته در کنار توقف افزایش قیمت برخی خودروها، موج کاهش قیمت نیز آغاز شده بود. حال با شروع هفته ی جاری، شاهد هستیم که بر خلاف هفته های گذشته بهای انواع خودروهای وارداتی و تولیدی به سمت پایین حرکت می کنند. البته که در این میان، برخی خودروها گاهی نوسان های جزئی ۱ تا ۳ میلیون تومان را بر اساس میزان تقاضا در هر روز دارند. به عنوان مثال سورن توربو بر خلاف اکثر خودروهای هم رده، روز گذشته افزایش قیمت دو میلیون تومانی را تجربه کرده بود. اما آنچه که از معاملات کلی بازار خودرو مشخص است، روند کاهش قیمت به خاطر افت تقاضا است.
اگر به آغاز کاهش قیمت خودروها در روزهای پایانی هفته ی گذشته دقت کنید و روند این کاهش قیمت را در اولین روز هفته ی جاری و امروز پیگیری نمایید، متوجه می شوید که فروش فوری خودروسازان بزرگ هیچ تاثیر مثبتی را بر بازار خودرو نگذاشته و در اصل این تکنیک وزارت صمت و سازمان حمایت، باعث کنترل خودروها نگردیده است. زیرا کاهش قیمت خودروها از محصولاتی آغاز شده بود که توسط سایپا و ایران خودرو به فروش نمی رسید و بر عکس همچنان روند افزایش قیمت خودروهای موجود در فروش فوری نیز ادامه داشت.
بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند که در آخرین رخداد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد، تا حدی مصرف کنندگان واقعی هشیارتر عمل کردند و برخی از آن ها حاضر به خرید خودرو با قیمت های فضایی نشدند. البته که این قشر بخش جزئی بازار خودرو را تشکیل می دهند. اما آن طور که مشخص است، رفتار این افراد نه چندان زیاد باعث اضطراب دلالان شده و تا حدی توانسته تا قیمت اکثر خودروها را نیز کاهش دهد.
در شرایط فعلی، قطع خرید خودرو از جانب مصرف کنندگان واقعی هیچ لطمه ای به بدنه ی صنعت خودرو و تولید ملی نمی زند و تنها می تواند این رفتار از سوی مردم به ضرر دلالان و سودجویان تمام شود. لذا بهتر است که عموم جامعه خرید خودرو را تا زمان مناسب شدن قیمت ها در بازار آزاد متوقف کنند و با این رفتار نگذارند تا دلالان به هر روشی سرمایه ی آن ها را در اختیار خود بگیرند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.