درگ دیدنی تویوتا GR سوپرا و تسلا مدل 3 + ویدیو

درگ تویوتا GR سوپرا و تسلا مدل 3
درگ تویوتا GR سوپرا و تسلا مدل ۳

اینفلوئنسر معروف یوتیوبی، Everyman Driver، در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود، تویوتا GR سوپرا را در مقابل تسلا مدل ۳ قرار داده است.

مدیران 777 مدیران 777

ما تاکنون بارها سوپرا را در رقابت با مدل های مختلف تسلا دیده ایم، اما معمولاً این تویوتاست که بازنده رقابت می شود. به خصوص در مقابل تسلا مدل ۳ که بسیاری از رقبا باید در مسابقه با آن احتیاط کنند. این یک مسابقه تمام عیار و هیجان انگیز است، چراکه تویوتا سوپرا در نسخه پایه ۲.۰ لیتری پا به میدان گذاشته و به هیچ کیت تقویتی یا پرفورمنس بالا مجهز نشده است. در آن طرف، تسلا مدل ۳ در نسخه RWD با رنج استاندارد حضور دارد که یکی از ارزان ترین نسخه های تسلا مدل ۳ است. همچنین یکی از کم شتاب ترین مدل ۳های ساخت تسلا هم به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

قیمت پایه مدل ۳ استاندارد رنج پلاس فعلی از ۳۹.۴۹۰ دلار آغاز می شود. این نسخه، یک خودروی تک موتوره و دیفرانسیل عقب است که برد حرکتی استاندارد آن به ۲۶۳ مایل می رسد. طبق گفته تسلا، این نسخه از مدل ۳ می تواند در ۵.۳ ثانیه، شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت را پر کند. حداکثر سرعت آن هم به ۱۴۰ مایل بر ساعت محدود می شود. تویوتا در سال ۲۰۲۰ پس از یک وقفه طولانی تصمیم به بازگرداندن سوپرا به بازار گرفت. در سال ۲۰۲۱، این خودرو در یک نسخه ارزان تر مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۵ اسب بخاری عرضه شد. تویوتا GR سوپرا ۲۰۲۱ در نسخه ۲.۰ لیتری، از ۴۳,۰۹۰ دلار قیمت می خورد. این نسخه فقط به شکل دیفرانسیل عقب در بازار موجود است. طبق اعلام تویوتا، سوپرا ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری می تواند شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۰ ثانیه بپیماید. بیشینه سرعت آن هم ۱۵۵ مایل بر ساعت است.

این دو خودرو از نظر قیمت فاصله نزدیکی با یکدیگر دارند. در بحث فنی هم شباهت های آن ها بسیار است. هر دو، خودروهایی دیفرانسیل عقب هستند و شتاب صفر تا صد آن ها نیز در یک محدوده قرار دارد، اما باید دید که آیا گشتاور آنی تسلا مدل ۳ می تواند به برتری آن در مقابل سوپرا کمک کند؟ برای دیدن نتیجه می توانید ویدیوی درگ آن ها را ببینید و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار   

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.