داچیا داستر پیکاپ معرفی شد

داچیا داستر پیکاپ معرفی شد

دقیقاً دو سال پیش بود که کمپانی رومانیایی «داچیا» به عنوان زیرمجموعه اقتصادی‌ساز «رنو»، از نمونه اولیه «داستر» پیکاپ رونمایی کرد و حالا پس از دو سال نمونه تولیدی این خودرو آماده ورود به بازار است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از آن زمان تا به حال داچیا در حال تحقیق و توسعه داستر پیکاپ بود و حالا این خودرو در بازار رومانی عرضه می شود. مثل نسل قبلی داستر پیکاپ، نسل جدید هم تنها در نسخه تک کابین به بازار می آید. البته این که داچیا، داستر را تنها در نسخه تک کابین تولید می کند بسیار منطقی است، چراکه در صورت عرضه نسخه دوکابین فضای بار بسیار کم می شود و کارایی این پیکاپ پایین می آید.

داچیا داستر پیکاپ معرفی شد

قسمت بار در داستر پیکاپ جدید ۱.۶۵ متر طول دارد و حجم معدل ۱۰۰۰ لیتر فضا را ارائه می دهد که در این فضا مجاز خواهید بود تا ۵۰۰ کیلوگرم وزن را بارگیری کنید. درِ قسمت بار از مواد کامپوزیت ساخته شده و با فلز پوشانده شده است تا مقاومت بیش تر را در عین سبک وزنی در این قسمت داشته باشیم. طراحی کلی عقب و مخصوصاً چراغ ها کاملاً مشابه با نسل آخر داستر است و داچیا اساس طراحی را تغییر نداده است. البته در مقایسه با داستر معمولی، نسخه پیکاپ ۱۹ میلی متر کوتاه تر است و ارتفاع از سطح زمین ۱۴ میلی متر بیش تر شده است. این پیکاپ براساس نسخه چهار چرخ محرک داستر طراحی شده و فقط یک پیشرانه برای آن در نظر گرفته شده که پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل موسوم به BlueDCi است. این پیشرانه حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار را دارد که این قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود.

داچیا اعلام کرده که حداکثر گشتاور این پیشرانه ۲۶۰ نیوتن متر است که در ۲۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس قرار می گیرد. همچنین کمپانی ادعا می کند مصرف سوخت در این نسخه نسبت به مدل قبلی بسیار بهینه شده و سطح انتشار آلاینده ها هم پایین آمده است. مصرف سوخت ترکیبی در این پیکاپ کوچک ۴.۹۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که عددی فوق العاده برای یک پیکاپ محسوب می شود.

داچیا داستر پیکاپ معرفی شد

داچیا داستر پیکاپ در رومانی تنها با رنگ سفید و رینگ های ۱۶ اینچی عرضه می شود و امکاناتی مثل کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای ABS و EBD و ایربگ های جلو و کناری به صورت استاندارد در این خودرو در نظر گرفته شده اند. این خودرو در رومانی نزدیک به ۲۷ هزار دلار قیمت گذاری شده است و این یعنی این خودرو نسبت به نسخه پایه شاسی بلند با مشخصات مشابه حدود ۵ هزار دلار گران تر است. داچیا فعلاً بازار رومانی را برای این خودرو در نظر دارد و هنوز در مورد صادرات این محصول به دیگر کشورها اطلاعاتی منتشر نشده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.