خودروی اپل سال 2021 معرفی خواهد شد

خودروی اپل 2021

از سال ۲۰۱۷ تاکنون، کمپانی «اپل» به صورت جدی بحث طراحی خودروهای خودران را پیش می برد. در سال گذشته تردید در تولید خودرو توسط این کمپانی قوت گرفت، اما حالا شواهدی نشان می دهد این کمپانی به زودی و در سال ۲۰۲۱ خودروی خود را معرفی می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال ۲۰۱۷ بود که غول تکنولوژی آمریکا، اپل، اجازه تست خودروهای خودران خود در کالیفرنیا را گرفت، اما دو سال بعد، در سال ۲۰۱۹، کمپانی ۲۰۰ نفر از افراد فعال در این پروژه را حذف کرد و از آن زمان بود که تولید خودروی خودران اپل در هاله ای از ابهام قرار گرفت. اکنون اخبار حاکی از آن است که در این مدت، اپل نه تنها این پروژه را کنار نگذاشته، بلکه ۲ سال هم از برنامه زمانی اولیه خود جلوتر است.

خودروی اپل 2021

برخی اخبار غیررسمی از تایوان، می گوید کمپانی اپل سفارش گذاری برای تولید برخی قطعات را در این کشور انجام داده است و  نام چهار کمپانی مطرح تایوانی در این اخبار به چشم می خورد. بنا بر اطلاعات موجود گویا این شرکت ها متعهد شده اند قطعات را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به اپل تحویل دهند و بنا بر این باید در سال جدید منتظر معرفی و همچنین عرضه خودروی اپل در بازار باشیم.

خودروی اپل 2021

چندی پیش گزارشی منتظر شده بود که ادعا داشت اپل به تازگی مذاکرات را با تأمین کنندگان قطعه آغاز کرده است، اما اخبار جدید نشان می دهد که این غول تکنولوژی منتظر تحویل قطعات است و احتمالاً اواخر ۲۰۲۱ عرضه اولین خودروی اپل در بازار آمریکا را شاهد باشیم. مشخص نیست اپل در چه مدت زمانی مرحله تحقیق و توسعه محصول خود را پیش برده است، اما حالا به پایان این مرحله نزدیک می شود.

خودروی اپل 2021

هنوز نمی توان صحت این اخبار را تأیید کرد، اما حداقل حالا می دانیم که اپل همچنان پروژه طراحی و تولید خودروی خود را پیش می برد و در آینده نزدیک و یا دور این خودرو به بازار می آید. با وجود این که اطلاعات گفته شده هیچ کدام به تأیید رسمی نرسیده است، اما حداقل می دانیم که نمونه اولیه این خودرو به احتمال زیاد در ۲۰۲۱ معرفی می شود. اپل مدت هاست که به عنوان یکی از غول های اصلی تکنولوژی در زمینه تولید گوشی هوشمند و رایانه شناخته می شود و این بدان معناست که در خودروی اپل باید انتظار سیستم اطلاعات و سرگرمی و هوش مصنوعی قوی را داشته باشیم. اما آیا این کمپانی در زمینه سخت افزار خودرو و قوای فنی هم می تواند موفق عمل کند؟ برای پاسخ به این پرسش باید منتظر ماند و دید این خودرو چه ویژگی های فنی‌ای را ارائه می دهد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.