بازار خرید و فروش “ام جی ۳۶۰” چگونه است؟

بازار خرید و فروش "ام جی 360" چگونه است؟
ام جی ۳۶۰ خودرویی است که از سال ۱۳۹۵ تولید آن در خودروسازی آذویکو آغاز شده و حال سه نسخه از آن در بازار کشور وجود دارد. ام جی ۳۶۰ توربو به عنوان محبوبترین و پرفروش ترین نمونه ی این سدان به نسبت اقتصادی شناخته می شود.

مدیران 777 مدیران 777

در ابتدا ام جی ۳۶۰ با نمونه های تنفس طبیعی دنده ای و اتوماتیک به بازار آمد و توانست فروش معمولی را داشته باشد. اما در اواخر سال ۱۳۹۶، نسخه ی اتوماتیک توربو این خودرو هم معرفی شد و باعث گردید تا نمونه ی اتوماتیک تنفس طبیعی از چرخه ی تولید حذف شود و آذویکو تنها نمونه ی توربو و نمونه ی دستی تنفس طبیعی را برای فروش به مشتریان خودرو ارائه کند.
حال امروز که بسیاری از مشتریان ام جی ۳۶۰ توربو و ام جی ۳۶۰ دنده ای به خاطر مشکلات تحریم و عقب افتادن آذویکو از تولید این خودروها ناراضی هستند، سعی داریم تا ببینیم وضعیت بازار فروش نمونه های مختلف ام جی ۳۶۰ چگونه است؟ با اینکه شرکت آذویکو زمان بندی تحویل این خودروها را بر اساس تعهدات عقب افتاده ی خود اعلام کرده است، اما هنوز هستند مشتریانی که می خواهند نتیجه ی قطعی از روند فعالیت این شرکت با کمپانی سایک-ام جی را بدانند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امروز اگر بخواهید یک دستگاه ام جی ۳۶۰ دنده ای صفر کیلومتر تهیه کنید، به بودجه ای حدود ۱۰۷ میلیون تومان نیاز دارید. البته که برخی دلالان و نمایشگاه داران تهرانی، این سدان اقتصادی و کم آپشن را تا ۱۱۵ میلیون تومان اعلام قیمت می کنند. با این حال به گفته برخی فروشندگان، ام جی ۳۶۰ دنده ای بیشترین سطح معامله را در بازه ی ۱۰۲ تا ۱۰۸ میلیون تومان داشته است. این خودرو با وجود داشتن کیفیت قابل قبول و قوای محرکه ی مناسب، در بحث امکانات رفاهی ضعیفتر از رقبای هم رده ظاهر می شود و به همین دلیل نتوانسته در خانواده ی آذویکو و ام جی ۳۶۰، نسخه ای محبوب ظاهر شود. در شرایط فعلی بازار، نسخه های کارکرده ی ام جی ۳۶۰ دنده ای با مدل های مختلف و پیمایش های گوناگون، قیمتی حدود ۸۵ تا ۹۹ میلیون تومان را از نگاه نمایشگاه داران و دلالان دارند.
بازار خرید و فروش "ام جی 360" چگونه است؟
ام جی ۳۶۰ اتوماتیک تنفس طبیعی، خودرویی است که به مراتب محبوبتر از نمونه ی دنده دستی ظاهر شده و خرید و فروش آن تا حد زیادی آسانتر از ارزان ترین نسخه ی ام جی ۳۶۰ است. با توجه به وجود برخی امکانات مانند سانروف، نمونه ی اتوماتیک تنفس طبیعی این خودرو اقبال بیشتری را برای معالمه در شرایط فعلی بازار دارد. در حال حاضر نسخه های صفر کیلومتر ام جی ۳۶۰ اتوماتیک تنفس طبیعی در بازار یافت نمی شود و نمونه های کارکرده ی آن با مدل ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، با توجه به پیمایش های متفاوت قیمتی حدود ۱۲۵ تا ۱۴۰ میلیون تومان را در بازار دارند. البته که این قیمت ها از جانب فروشندگان اعلام می شود و از نگاه کارشناسان بازار خودرو، باید قیمت ام جی ۳۶۰ اتوماتیک تنفس طبیعی کارکرده با توجه به مدل و پیمایش در بازه ی ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان باشد.

قطعا می دانید محبوبترین نسخه ی ام جی ۳۶۰، نمونه ی توربوی آن است که با جعبه دنده ی ۶ سرعته ی آیسین به بازار ایران عرضه شده و جز چالاکترین سدان های رده ی خود به حساب می آید. ام جی ۳۶۰ توربو امروز در نسخه های صفر کیلومتر مدل ۱۳۹۷، قیمتی حدود ۱۵۵ تا ۱۶۵ میلیون تومان را دارد. البته که برخی آگهی های فروش این خودرو توسط دلالان تا ۱۹۰ میلیون تومان هم اعلام قیمت می شود. اما آنچه که در شرایط فعلی امروز بازار به عنوان نمونه ی قابل خرید و فروش شناخته می شود، با بهایی کمتر از ۱۶۰ میلیون تومان در نمایشگاه های کشور انتظار مشتری را می کشد. جالب است بدانید که در شهر تهران، قیمت معامله شده برای ام جی ۳۶۰ توربو تا حدی بیشتر از برخی شهرستان ها است و حتی رکود فروش این خودرو با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان هم ثبت شده است. لازم به ذکر است که رنگ های غیر سفید ام جی ۳۶۰ توربو، حدود ۳ تا ۶ میلیون تومان گرانتر از نمونه ی سفید رنگ هستند. البته که برخی رنگ های خاص مانند آبی و قرمز نیز در بازار آزاد مشتریان خاص خود را دارند و اگر فروشندگان بخواهند زودتر به پول نقد برسند، مجبور هستند که گاهی این خودروها را با بهایی کمتر از قیمت سفید رنگ آگهی کنند.


بازار ضعیفتر ام جی ۳۶۰ نسبت به رقبایی چون چری آریزو ۵، از نگاه کارشناسان نبود برخی امکانات مشتری پسند در این خودرو است. به عنوان مثال عدم وجود کروز کنترل، استارت دکمه ای، کیسه های هوای جانبی و پرده ای و حتی نبود باندهای ردیف عقب باعث شده تا افراد آپشن پسند به جای انتخاب این خودروی چینی به نسبت خوب، به سراغ برخی گزینه های دیگر بروند. همچنین خدمات پس از فروش ضعیفتر آذویکو نسبت به شرکت هایی چون مدیران خودرو، کرمان موتور و… یکی دیگر از عوامل سخت انتخاب شدن نسخه های مختلف ام جی ۳۶۰ است.
اما نباید فراموش کرد که این بار هم ام جی تنها به خاطر بدشانسی نتوانست تا رقابت را برای سایر خودروهای چینی هم رده سخت کند. پیش از آغاز تحریم ها شاهد بودیم که کم کم مشتریان به نسبت زیادی به سمت ام جی ۳۶۰، مخصوصا نسخه ی توربو حرکت کرده بودند و اگر مشکلات تحریم و تاخیر در تحویل این خودرو وجود نداشت، بدون شک امروز ام جی ۳۶۰ بازار خرید و فروش به مراتب قویتری را از شرایط فعلی داشت.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودروها، ویدیوی تست و بررسی ام جی ۳۶۰ توربو و ویدیوی بررسی و معرفی ام جی ۳۶۰ تنفس طبیعی را با کلیک بر روی لینک ها تماشا کنید.


گالری تصاویر ام جی ۳۶۰ اتوماتیک تنفس طبیعی:


گالری تصاویر ام جی ۳۶۰ توربو:

پایگاه خبری اسب بخار
عکس های گالری: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.