ایران خودرو به دنبال افزایش سطح تولید داخل محصولاتش است


گروه صنعتی ایران خودرو تا روز یکشنبه مورخ ۳۰ تیر ۹۸ در نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» حضور دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این شرکت با قرار دادن اولین پژو ۳۰۱ تولید داخل در غرفه خود سعی دارد تا اهمیت دادن به تولید داخل و داخلی سازی قطعات خودروها را به نمایش بگذارد و از سویی با چیدن قطعات منفصله این سدان جدید در غرفه اش سعی دارد تا قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان را به همکاری برای افزایش داخلی سازی پژو ۳۰۱ دعوت کند.
در حال حاضر پژو ۳۰۱ با داخلی سازی بیش از ۶۰ درصد به صورت آزمایشی در ایران خودرو تولید می شود و بزودی قرار است که ایکاپ این سدان جدید را به فروش برساند. مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده که در زمان تحویل پژو ۳۰۱، قطعا سطح داخلی سازی این خودرو به محدوده ۸۰ درصد می رسد. به گفته مدیران این شرکت قرار است که ایکاپ تیپ های مختلفی از پژو ۳۰۱ را در بازار کشور عرضه کند و در سال اول ایران خودرو برنامه تولید بیش از ۱۰ هزار دستگاه برای این سدان اقتصادی را دارد و می خواهد تا در سال دوم به تیراژ ۱۰۰ هزار دستگاه نیز برسد.
به غیر از بحث افزایش سطح داخلی سازی پژو ۳۰۱، ایران خودرو در نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» به دنبال آن است که قطعات با فناوری بالا صنعت خودروسازی را با کمک شرکت های مختلف در کشور داخلی سازی کند و برای همین اجزای مختلف محصولات دیگرش را هم به نمایشگاه بین المللی تهران آورده است.


برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در شرایط تحریم برای کشور موثر باشد و اقتصاد و صنعت را به حرکت دربیاورد. اما نکته مهم این است که با برگزاری اولین نمایشگاه این چنینی توسط دولت، دستاوردهای آن پس از اتمام نمایشگاه به صورت رسمی اعلام شود. بدیهی است که برگزاری چنین مراسم ها و گردهمایی های رسمی هزینه های سرسام آوری را برای دولت و شرکت کنندگان دارد و اگر قرار باشد که در این چند روز، هیچ اتفاق مثبتی برای افزایش سطح داخلی سازی نیافتد، تنها می توان نتیجه گیری کرد که دوباره اتفاقی نمادین و بدون دستاورد در فضای صنعت و اقتصاد کشور رخ داده است.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با محصول جدید ایران خودرو و ایکاپ، ویدیوی معرفی پژو ۳۰۱ تولید داخل را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.