اولین کراس اوور با همکاری جک و فولکس واگن معرفی می شود

سیهائو QX

پیش از این اعلام شده بود که کمپانی های «جک» و «فولکس واگن» قصد دارند براساس یک همکاری مشترک، خودروهایی را با نشانی جدید وارد بازار کنند و حالا اولین محصول این نشان یک کراس اوور کامپکت است.

مدیران 777 مدیران 777

نشانی که کمپانی های جک و فولکس واگن معرفی کرده اند «سیهائو» (SIHAO) نام دارد و اولین خودرو با این نشان یک کراس اوور کامپکت است که “SOL QX” نام گرفته است. به تازگی در رسانه های چینی طرح های اولیه مربوط به این خودرو منتشر شده است و از طریق این طرح ها می توانیم نگاهی به محصول جدید این دو خودروساز داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

خودروی مورد نظر، SOL QX یا «سیهائو QX» نام دارد و با کد داخلی S811 تولید خواهد شد. آن چه در طرح های اولیه این خودرو دیده می شود به ما نشان می دهد که خطوط طراحی در این خودرو زیاد و نسبتاً پیچیده اند و با طراحی مدرن و زیبایی طرف هستیم. براساس گزارش ها طراحی این خودرو در مرکز طراحی جک در تورین ایتالیا انجام شده است و با کمی دقت، شباهت های طراحی این خودرو به محصولات جدید جک دیده می شود و سلیقه بازار چین در طراحی این خودرو لحاظ شده است.

سیهائو QX

در نمای جلوی خودرو جلوپنجره باریک با رنگ مشکی را می بینیم که در راستای چراغ های باریک این خودرو قرار گرفته است. پایین تر از جلوپنجره و چراغ ورودی های هوای سه گانه را داریم که باز هم با رنگ مشکی دیده می شود و لایه بندی خوبی را به طراحی این خودرو داده است. خطوط موازی در طراحی جلوی خودرو علاوه بر زیبایی و لایه بندی، به ظاهر خودرو سادگی و مدرن بودن را القا کرده است.

حتماً بخوانید: انتشار تصاویر جک X8 برای اولین بار

سیهائو QX

در نمای عقب سیهائو QX هم همان سبک طراحی لایه لایه را می بینیم و خطوط موازی و افقی در تمام قسمت ها دیده می شود. چراغ های عقب هم به موازات همین خطوط و به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند و در پایین، دیفیوزرهای نقره ای رنگ و خروجی های دوگانه اگزوز را به صورت دایره ای می بینیم. در مورد پیشرانه و مشخصات فنی هنوز دو کمپانی جک و فولکس واگن مشخصاتی را برای این خودرو منتشر نکرده اند، اما انتظار می رود در ماه های آتی از این برند جدید و خودروهایش بیش تر خبر ببینیم.

سیهائو QX

براساس اطلاعاتی که قبل تر منتشر شد، خودروهای برند “SOL” یا همان سیهائو بر مبنای یک پلتفرم منعطف ساخته می شوند و فعلاً علاوه بر QX، تولید یک کراس اوور دیگر هم بر مبنای همین پلتفرم تأیید شده است. علاوه بر این، نسخه برقی این کراس اوور هم تولید خواهد شد و یک سدان دیگر هم بر همین اساس به طراحی و تولید می رسد. اما در میان این مدل ها SOL QX یا همان سیهائو QX اولین خودروی این برند است و حالا باید دید همکاری جک و فولکس واگن تا چه میزان موفق خواهد بود و چه بازخوردی را از بازار خواهد گرفت.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

برند سیهائو یا SOL بر چه اساس تأسیس شده است؟

برند تازه تأسیس سیهائو براساس همکاری مشترک کمپانی چینی جک و کمپانی آلمانی فولکس واگن تآسیس شده و خودروهای این نشان به زودی به بازار چین ورود می کنند.

چه تیمی طراحی SOL QX را انجام داده است؟

طراحی سیهائو QX در مرکز طراحی جک در تورین ایتالیا انجام شده و به همین دلیل است که شباهت های زیادی در این خودرو نسبت به خودروهای جک می بینیم.

سیهائو QX بر مبنای چه پلتفرمی ساخته می شود؟

این خودرو بر مبنای پلتفرمی جدید و منعطف ساخته می شود که دو کمپانی آن را توسعه داده اند. براساس این پلتفرم قرار است دو کراس اوور و یک سدان دیگر هم تولید شوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.