انتشار تصاویر جک X8 برای اولین بار

جک X8

به تازگی اولین تصاویر از بزرگ ترین عضو خانواده “Jiayue X” در وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده که جزییات بیش تری از طراحی این خودرو را در اختیار ما قرار می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

 این کراس اوور بزرگ جدیدترین محصول «جک» از سری محصولات X این کمپانی است. پیش تر این کمپانی مدل جذاب Jiayue X7  را معرفی کرده بود و مدل Jiayue X4 هم هفته گذشته معرفی شد. اکنون نوبت به آن رسیده بزرگ ترین محصول از سری X جک پا به بازار بگذارد. طراحی این خودرو دقیقاً از الگوی جک X7 پیروی می کند. جلوپنجره به صورت دو شیب عمیق طراحی شده است. تلفیق گلگیرها و سپر، طرح برجسته ای را به خودرو داده و یکپارچکی قطعات در نمای جلو از خصوصیات بارز طراحی این خودروست. چراغ جلو به صورت باریک و شبیه به هیوندای کونا شده با این تفاوت که از وسط، چراغ کمی ضخیم تر می شود و چراغ های روز به صورت باریک در بالای آن محدوده قرار می گیرند. دو خط روی کاپوت با منحنی روی سپر به هم می رسند و در بالای آن منحنی نشان بزرگ جک را بالای جلوپنجره می بینیم.

براساس اطلاعات رسمی، تمرکز کمپانی بر روی تولید نسخه ۶ صندلی است، اما احتمالاً نسخه های پنج و هفت نفره از این خودرو نیز قابل سفارش خواهد بود. جک X8 به عنوان یک کراس اوور بزرگ شناخته می شود و ۴۷۹۵ میلی متر طول،۱۸۷۰ میلی متر عرض و ۱۷۵۸ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۸۱۰ میلی متر است. در نمای عقب خودرو چراغ ها به صورت برجسته طراحی شده اند و همچون بسیاری از خودروهای جدید چینی چراغ های عقب با خطی قرمز و نسبتاً ضخیم به هم متصل هستند و نشان جک در وسط و روی این خط قرار گرفته است. خروجی های اگزوز در این خودرو به صورت مربعی و در دو طرف جای گرفته اند و سادگی خطوط را به جز طراحی چراغ ها می توان در عقب خودرو هم دید. به نظر می رسد جک در فروش کراس اوور به موفقیت های خود ادامه دهد، چراکه بی شک این خودرو از محصولات قدیمی و پرفروش جک ظاهر زیباتری دارد.

جک X8

هنوز تصاویر طراحی داخلی جک X8 منتشر نشده، اما احتمالاً طراحی داخلی این خودرو الگوهای طراحی X7 را دنبال می کند. همچنین براساس آن چه در خودروهای جدید جک دیده بودیم انتظار می رود جک X8 در کامل ترین نسخه امکانات و آپشن های زیر را داشته باشد:

ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
رینگ های ۱۸ و ۱۹ اینچی سفارشی
کروزکنترل هوشمند
سقف پانارومیک
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
و…
جک X8

جک X8 به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. یکی از برندهای پرفروش چینی در بازار ایران جک بوده و همکاری مشترک این کمپانی با «کرمان موتور» آمار فروش خوبی را به جا گذاشته است. با توجه به این که جک قصد دارد در سال ۹۹ با S7 و T8 به بازار ایران بیاید، به نظر نمی رسد این مدل جدید جک به زودی در بازار ایران به فروش برسد، اما احتمالاً در بلندمدت باید منتظر حضور این مدل در ایران باشیم.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.