تولید باتری مناسب خودروهای دارای تکنولوژی استارت-استاپ در کشور

باتری خودروهای استارت-استاپ
باتری خودروهای استارت-استاپ

استانداردهای آلایندگی زیست محیطی، خودروهای بسیاری را به تکنولوژی استارت-استاپ مجهز کرده است. فناوری‌ای که علاوه بر کاهش مصرف سوخت به کاهش آلایندگی نیز کمک می کند، اما خودروهای دارای این فناوری به باتری های خاصی نیز نیاز دارند، باتری هایی که اکنون در کشور تولید می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، همان طور که می دانیم خودروهای دارای تکنولوژی استارت-استاپ در زمان توقف موتور خودرو را خاموش می کنند و در زمان حرکت بار دیگر استارت می زنند و موتور را روشن می کنند. این تکنولوژی برای کاهش آلایندگی موتورهای بنزینی طراحی شده است تا در حالت ایستاده، میزان مصرف سوخت و ایجاد گرما و دود را کاهش دهد. اما این خودروها یک تفاوت مهم با خودروهای دیگر دارند و آن هم این است که از متوسط استارت ۷۳۰ عدد برای خودروهای عادی، میانگین استارت در سال را به ۱۷۵۰۰ عدد می رسانند که این تعداد نیاز به یک باتری قدرتمند و با تکنولوژی خاص دارد. علاوه بر این، در خودروهای استارت-استاپ، باتری باید این ویژگی را داشته باشد که در زمان خاموش بودن موتور نیز تجهیزات برقی خودرو را در زمان های مختلف تغذیه کند.

از این رو استفاده از باتری های معمول در خودروهای دارای تکنولوژی استارت-استاپ نمی تواند نیازهای خودرو را تأمین کند و در صورت استفاده از باتری های عادی، عمر باتری در این خودروها بسیار کم خواهد بود. باتری های تحت عنوان استارت-استاپ پیشرفته ترین نوع باتری های با الکترولیت مایع اند که به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسیدکربن، برای تأمین نیاز خودروها با کاربرد تکنولوژی استارت-استاپ در جهان طراحی شده اند. این باتری ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر سیکلی قابل توجه و بهبود شارژپذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیر کامل (charge of state partial rate High) پاسخ‌گوی نیاز خوردوهای مجهز به عملکرد استارت-استاپ باشند.

اکنون اما در شرایطی که این تکنولوژی در بسیاری از خودروهای به‌روز دنیا وجود دارد، نیاز به چنین باتری هایی نیز به صورت جدی تری حس می شود. از این رو، شرکت سپاهان باتری در اقدامی تازه، تولید باتری های استارت-استاپ را با عنوان Orbital Start-Stop در دستور کار خود قرار داده است، که برای اولین بار در کشور صورت می گیرد.
این باتری ها، که از تکنولوژی بالایی برخوردارند، می توانند نیاز خودروهایی دارای تکنولوژی استارت-استاپ را به خوبی تأمین کنند و طول عمری استاندارد و مطابق با نوع مصرف این خودروها داشته باشند.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.