فولکس واگن T-Roc به ایران آمد + تصاویر

فولکس واگن T-Roc در ایران و تهران
فولکس واگن T-Roc در ایران و تهران

کراس اوور T-Roc که یک محصول جدید از فولکس واگن به حساب می آید، این روزها تردد خود را در تهران آغاز کرده است.

روز گذشته خبرنگار اسب بخار تصاویری از یک دستگاه فولکس واگن T-Roc را در بلوار قیطریه تهران تهیه کرد. این خودرو یکی از کراس اوورهای جدید این خودروساز آلمانی به حساب می آید که حالا نمونه ای از در ایران شماره گذاری شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، همان طور که از پلاک فولکس واگن T-Roc در تصویر مشخص است، این خودرو متعلق به یکی از سفارتخانه های فعال در تهران بوده و به اصطلاح با پلاک دیپلمات در کشور تردد می کند. این کراس اوور جمع و جور با مدل سال ۲۰۱۷ به بازار جهانی معرفی گردید و از همان سال تولیدش در چین، آلمان و پرتغال آغاز شد. در حال حاضر T-Roc در تیپ های فنی مختلفی به بازار می شود و نمونه دو درِ کانورتیبل آن هم در برخی کشورها حضور دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فولکس واگن T-Roc حاضر در ایران جز نمونه های ساده این خودرو به حساب می آید و آن چنان در سطح نسخه های فول و گران قیمت این کراس اوور جمع و جور نیست. در بازار جهانی مشتریان فولکس واگن می توانند تا این خودرو را با بازه قدرت ۱۱۳ تا ۲۹۶ اسب بخار خریداری کنند و با توجه به نیاز خود از پیشرانه های بنزینی و دیزلی یک لیتری، ۱.۲ لیتری، ۱.۴ لیتری، ۱.۵ لیتری، ۱.۶ لیتری و دو لیتری استفاده نمایند. همچنین T-Roc می تواند در جایگاه یک کراس اوور تک دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل ظاهر شود و مشتریان با توجه به بودجه خود، نسخه دنده ای و یا اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه را برای خود سفارش می دهند.

نسخه های پایه فولکس واگن T-Roc در بازار اروپا قیمتی حدود ۲۰ هزار یورو را دارند و نمونه دو در کانورتیبل فول آپشن و دو دیفرانسیل آن تا ۴۵ هزار یورو هم قیمت گذاری شده است. این کراس اوور آلمانی را می توان رقیب خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی، پژو ۲۰۰۸ و… دانست و می بینیم که تا به امروز فروش خوبی را در نقاط مختلف برای گروه فولکس واگن داشته است.

بدیهی است که فولکس واگن T-Roc تا زمان ممنوعیت واردات خودرو نمی تواند تا با پلاک ملی و به صورت رسمی توسط ماموت خودرو به بازار عرضه شود. اما می توان احتمال دارد که اگر دوباره واردات خودرو امکان پذیر باشد، نماینده رسمی فولکس واگن در ایران، چنین کراس اووری را برای عرضه انتخاب می کند. همچنین نسخه موجود در تصاویر اختصاصی اسب بخار، فعلاً باید با پلاک سفارتی در ایران تردد کند و بعد از مدت مشخص، در صورت تمایل مالک حقوقی آن (سفارتخانه) امکان اخذ پلاک ملی را با پرداخت عوارض قانونی به دست خواهد آورد.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس های اختصاصی: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.