نسخه نهایی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به شوروم خسروانی آمد

نسخه نهایی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

امروز برای نخستین بار نسخه نهایی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید موسوم به تیگو ۸ e+ به شوروم خسروانی آمد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش اسب بخار، این خوردو که با شعار “جریان سبز فونیکس” به بازار خواهد آمد، دومین پلاگین هیبریدی است که به صورت گسترده در بازار خودروی کشور عرضه خواهد شد و می تواند آغازگر مسیری به سوی استفاده بیشتر از خودروهای دوست دار محیط زیست در کشور باشد. اکنون نمایندگی اتوخسروانی ۱۹۳ واقع در خیابان شریعتی تهران نمونه نهایی این خودرو را برای بازدید مشتریان و علاقه مندان برند فونیکس به شوروم خود آورده است و در ادامه به معرفی این محصول پلاگین هیبریدی و مونتاژی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این خودرو تا فردا مورخ ۹ مهر ماه ساعت ۲۰ در شوروم این نمایندگی خواهد بود.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو پلاگین

نسخه نهایی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو  بهره می گیرد که این موتور بنزینی در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) در نهایت ۳۲۶ اسب بخار توان تولید می کنند و گشتاور این خودرو را به حدود ۵۱۰ نیوتن متر می رسانند. توان تولید شده از طریق جعبه دنده ۳ سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی این خودروی ۷ نفره می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو e پلاس به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود. از این رو شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو، در حالتی که هر سه موتور در مدارند، ۷.۶ ثانیه محاسبه شده است.

نسخه نهایی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

پک باتری این کراس اوور ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی دارد و شارژ آن حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد. مصرف سوخت تیگو ۸ پرو e پلاس در حالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور ۷ نفره چینی به ۱.۵۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد. موتور های برقی این کراس اوور دارای قدرت ۵۵ و ۷۰ کیلووات است و خروجی گشتاور آن ها نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتن متر اعلام شده.

همچنین این خودرو دارای حالت های رانندگی EV+NORMAL,HEV+NORMAL,HEV+SPORT,EV+ECO,HEV+ECO است. این خودرو با شارژ کامل و باک پر می تواند تا حدود هزار کیلومتر را طی کند و مصرف اندک آن می تواند دغدغه های مصرف بالای سوخت و آلایندگی های زیست محیطی را برطرف کند.

بعد از میتسوبیشی اوتلندر PHEV این دومین خودروی پلاگین هیبریدی خواهد بود که قرار است بصورت گسترده به بازار ایران بیاید. خودروهای پلاگین هیبرید از جمله هیبرید هایی هستند که قابلیت شارژ دارند و معمولا ظرفیت باتری و توان موتور های برقی در این نوع هیبرید ها بیشتر است.

امکانات نسخه نهایی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

از جمله امکانات این کراس اوور ۷ نفره می توان به مواردی همچون سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده و شاگرد، امکان تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، گرمکن فرمان، سرد کن صندلی های ردیف اول، پنل دیجیتالی سیستم تهویه، ۶ ایربگ، سیستم ضد سرقت موتور، دوربین ۳۶۰ درجه HD، دوربین عقب داینامیک، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم های رانندگی خودکار موسوم به ADAS، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم ارتفاع نور خودکار، کلاستر دیجیتالی، سیستم صوتی SONY با ۸ بلندگو، گرمکن فرمان، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم فرمان بر صوتی، کول باکس، استارت و ورود بدون کلید، نورپردازی داخلی در ۶۴ رنگ، کلاستر دیجیتالی و… اشاره کرد.

سوالات متداول

فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید چه مشخصاتی دارد؟

در چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است.

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این کراس اوور ۷ نفره می توان به مواردی همچون سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده و شاگرد، امکان تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، سرد کن صندلی های ردیف اول، پنل دیجیتالی سیستم تهویه، ۶ ایربگ، سیستم های رانندگی خودکار موسوم به ADAS و… اشاره کرد.


تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.