آینه های تیبا برای ساینا؛ تولید به چه قیمت؟

ساینا اس جدید
ساینا اس جدید

به تازگی، تصاویری در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد سایپا خودروی ساینا اس جدید را با آینه های تیبا به دست مشتریان رسانده است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اواسط سال گذشته بود که نسخه فیس لیفت ساینا با نام ساینا S به بازار آمد و توانست عرضه این خودرو را به چهره ای جدید بهبود دهد. خودرویی که تغییراتی جزئی در ظاهر با ساینای قبلی داشت و از نظر فنی و سیستم های برق هم به‌روزرسانی شده بود، اما با هر متر و معیاری باید گفت ساینا خودرویی است که با استانداردهای جهانی دنیا فاصله زیادی دارد و با فیس لیفت های جزئی نمی توان ماهیت پیشرانه قدیمی و یا طراحی تکراری آن را تغییر داد. اما گروه خودروسازی سایپا در تولید همین خودروی پایه و ساده به نوعی کم‌فروشی به خرج داده است که در ادامه به آن می پردازیم.

تولید کامل به هر قیمتی!

در تصاویری که در فضای مجازی از یک خودروی ساینا صفر منتشر شده است، مالک خودرو توضیح می دهد آینه های کناری تیبا را روی آن نصب کرده اند. آینه های کناری تیبا شکل و رنگی متفاوت نسبت به ساینا دارند و در تصاویر کاملاً مشخص هستند. از طرف دیگر، برخی دیگر از مالکان با انتشار تصاویری گفته اند که ساینا S در تحویل های جدید با یک ریموت و یک کلید به دست مشتریان رسیده است. این در حالی است که قبلاً دو ریموت به مالکان این خودرو داده می شد. وزیر صمت و همچنین مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در ماه های اخیر همواره تأکید داشته اند که تولید خودروی کامل در دولت جدید افزایش داشته است و آمارهایی خیره کننده را برای این موضوع اعلام کرده اند، اما اکنون می بینیم که دو خودروساز بزرگ کشور به هر قیمتی و با حذف هر المانی این آمار را بالا نگه داشته اند.

حرکت برخلاف مسیر خودروسازان دنیا

ساینا اس جدید
ساینا اس جدید

در روزگاری که خودروسازان مطرح دنیا روز به روز امکانات استاندارد تولیدات خود را بهبود می بخشند ما در تولیدات ملی کاهش ساده ترین آپشن ها را می بینیم. در سال های اخیر بارها از حذف آپشن ها و امکانات خودروهای داخلی صحبت شد، اما در این مورد اخیر، ساده ترین چیز مثل آینه حذف شده است! در سال های گذشته حذف بسیاری از آپشن ها و تولید خودروهای ناقص به بهانه تحریم ها صورت می گرفت، اما برای حذف گزینه های ساده ای مثل آینه کناری و ریموت خودرو واقعاً هیچ بهانه ای مورد پذیرش مردم نیست و باید دید آیا این روال توسط سایپا ادامه پیدا می کند و یا این مورد استثنا بوده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع تصاویر: باشگاه خبرنگاران جوان

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.