بازگشت مجدد مرسدس بنز به ایران

بازگشت مرسدس بنز ایران
بازگشت مرسدس بنز ایران

دقایقی قبل با به روزرسانی سایت خودروهای وارداتی ویژه جانبازان، مشخص شد که شرکت ستاره ایران قصد دارد دو مدل CLA180 و C180 از مرسدس بنز را به ایران وارد کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بالاخره پس از سال ها مجدداً شاهد حضور مرسدس بنز به صورت وارداتی در بازار ایران خواهیم بود زیرا شرکت ستاره ایران، نماینده رسمی بنز در ایران، تصمیم گرفته تا دو مدل از محصولات این برند معروف آلمانی را برای فروش به جانبازان وارد کند.

همان طور که می دانید چندی پیش صحبت از واردات خودروهای نو با قیمت هایی بالاتر مختص جانبازان به میان آمد که موجب شد تا احتمال حضور برندهای خودروساز مطرح تری مانند ب ام و، نیسان، تویوتا و رنو در ایران بیشتر شود. حال اما خبردار شدیم که دو محصول از مرسدس بنز، یکی از بزرگ ترین خودروسازان دنیا، نیز قرار است به صورت وارداتی به ایران بیاید و سپس فقط برای جانبازان و ایثارگران عرضه شود.

به این ترتیب شرکت ستاره ایران، نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران، قصد دارد تا واردات دو مدل CLA180 و C180، که در کلاس بدنه سدان های متوسط قرار می گیرند را آغاز کند و بازگشت مرسدس بنز به ایران را رقم بزند.

تا به حال در مورد محدوده قیمتی این دو مدل حرفی به میان نیامده اما با توجه به سقف ۳۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده و کاتالوگ های انتشار یافته، صد در صد نسخه پایه و ارزان قیمت CLA180 و C180 را در خیابان ها خواهیم دید.

مشخصات فنی بنز C180 وارداتی

برای این سدان جذاب آلمانی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده شده است که قادر است حداکثر توان ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب تحویل دهد. در کنار پیشرانه احتراقی C180، یک موتور برقی ۱۴ اسب بخاری و ۱۵۰ نیوتن متری نیز در نظر گرفته شده تا پیشرانه این خودرو به صورت هیبرید خفیف شناخته شود و مصرف سوخت پایین بیاید.

مشخصات فنی CLA180

پیشرانه هیبرید خفیف CLA180 اما توان و گشتاور تولیدی اش را به چرخ های جلو می رساند به بیانی دیگر ستاره ایران نسخه دیفرانسیل جلو CLA را به ایران خواهد آورد. برای این سدان جذاب از یک موتور احتراقی ۱.۳ لیتری توربوشارژ با توان خروجی ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر بهره برده شده است که به کمک موتور برقی ۱۴ اسب بخاری، خروجی را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل می دهد.

۴ امتیاز از ۳۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.