تسلا مدل ۳ در شرکت جتکو دیده شد

تسلا مدل ۳ در شرکت جتکو دیده شد
تسلا مدل ۳ در شرکت جتکو دیده شد

چندی پیش خبری مبنی بر ورود چند دستگاه تسلا به گمرک ایران را منتشر کردیم. اکنون در ویدیوی منتشرشده توسط ایکوپرس از بازدید معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مراکز تحقیقاتی ایران‌خودرو، یک دستگاه تسلا مدل ۳ در مجموعه شرکت جتکو (شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو) جهت انجام فرایند مهندسی معکوس دیده می‌شود.

مدیران 777 مدیران 777

گفتنی است در کنار تسلا مدل ۳، خودروهای دیگری نیز از این برند مطرح همچون مدل X و مدل S در این مجموعه موجود هستند. تسلا مدلS  واردشده به کشور نمونه ۷۵ کیلووات ساعتی است و گویا با نمونه چهار چرخ محرک پا به کشور گذاشته است.
ورود و مهندسی معکوس تسلا مدل ۳ و سایر مدل های تسلا در ایران، به منظور آشنایی با سیستم باتری این خودرو و همچنین سامانه های شارژ و سیستم های خودران پیشرفته این مدل ها صورت پذیرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
تسلا مدل ۳ در شرکت جتکو
تسلا مدل ۳ در شرکت جتکو

همچنین در بخش های دیگری از این ویدیوی خبرساز، دو پروژه تارا و JX10 در راستای برقی سازی در شرکت جتکو مشاهده می شوند و احتمال دارد که پروژه JX10 به برخی سامانه های ایمنی تسلا نیز مجهز شود.

در خصوص خودروی تارا با توجه به بهره گیری آن از پلت فرم PF1 و عرضه نسخه های مجهز به پیشرانه الکتریکی از این پلت فرم در کشور چین، به نظر می رسد نزدیک ترین پروژه الکتریکی به رونمایی رسمی و تولید، همین تارا برقی باشد.

جتکو  JX10 یک سدان سایز متوسط است که احتمالاً در ابتدا با نسخه تمام برقی به بازار معرفی می شود. با توجه به دانش فنی موجود در کشور، JX10  می تواند با هر بار شارژ کامل باتری ها مسافت فراتر از ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید و در کم تر از ۴۰ دقیقه با سامانه شارژ سریع، ۸۰ درصد ظرفیت باتری های خود را تکمیل کند. برخی منابع خبری می گویند که زیرساخت پیشرانه و قوای محرکه جتکو JX10 بر مبنای خودروهای تسلا و نیز نیسان لیف نسل قبل طراحی شده و ساختار سازه آن بر مبنای یکی از سدان های معروف آلمانی است.

تسلا مدل ۳

نسخه استاندارد، یا همان پایه تسلا مدل ۳، با یک موتور الکتریکی در محور عقب محدوده حرکتی کم تری در مقایسه با نسخه گران‌ تر دارد و این برد برابر با ۳۵۴ کیلومتر است. تسلا مدل ۳ پایه ظرف ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم برابر ۲۰۹ کیلومتر است.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید رده بندی شتاب خودروهای حاضر در برنامه اسب بخار را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

رضا فراهانی صفرآبادی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.