ماجرای تسلاهای وارد شده به کشور چیست؟

ماجرای تسلاهای وارد شده به کشور چیست؟
چند روزی است که در فضای مجازی، تصاویر نمونه های مختلف تسلا در گمرک ایران منتشر شده و حال معلوم نیست که این خودروها با چه اهدافی پا به مناطق آزاد اقتصادی گذاشته اند؟

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس اطلاعات به دست آمده تا به امروز دو دستگاه تسلا مدل ۳، یک دستگاه تسلا مدل S و یک دستگاه تسلا مدل X به گمرک غرب آمده و چند وقتی است که در آن جا این خودروها دیده می شوند. تسلا مدل S وارد شده به کشور نمونه ی ۷۵ کیلووات ساعتی است و گویا با نمونه ی چهار چرخ محرک پا به کشور گذاشته است.
برخی احتمال می دادند که تسلاهای وارد شده به کشور به قصد گذر از ایران در گمرک ها باقی مانده اند و بزودی مانند سایر خودروهای ترنسفر، به کشورهای دیگر خواهند رفت. اما با توجه به حضور این خودروها در گمرک غرب، تا حدی این احتمال کم رنگ می شود و از سویی، برخی دیگر می گویند که ۴ دستگاه تسلای وارد شده به گمرک مورد نظر، برای استفاده سفارتخانه ها هستند. با توجه به حضور این خودروهای الکتریکی آمریکایی در گمرک غرب و عدم بارگیری آن ها برای ارسال به کشورهای دیگر در چند روز گذشته، احتمال آن قوی است که در آینده ی نزدیک، خودروهای الکتریکی تسلا در اختیار سفارتخانه ی کشورهای مختلف قرار بگیرند و سفرای خارجی بتوانند در تهران، با این خودروهای آمریکایی خودران سطح ۳ و سطح ۴ رانندگی کنند.
تسلا به عنوان یکی از معتبرترین خودروسازان الکتریکی جهان شناخته می شود که اصالتی آمریکایی دارد و در بحث خودروهای خودران پیشتاز از بسیاری از برندهای دیگر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای تماشای ویدیوی تست و بررسی تسلا مدل S در تهران، بر روی لینک کلیک کنید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.