T-Roc R، کراس اوور جدید فولکس واگن

T-Roc R، کراس اوور جدید فولکس واگن
ماه ها پس از معرفی فولکس واگن توئرگ R50، این کمپانی اکنون یک کراس اوور جدید با پسوند R را معرفی کرده است. کراس اوور جذابی که می توان از آن به عنوان نسخه شاسی بلند گلف R یاد کرد. این خودرو T-Roc R نام دارد. شاید طراحی آن به زیبایی گلف R نباشد، اما دورن سینه این خودرو همان موتور ۲ لیتری توربوشارژ قدرتمند قرار گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

T-Roc R، کراس اوور جدید فولکس واگن

موتور این خودرو ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جدای از قرض گرفتن پیشرانه TSI، T-Roc R از سیستم چهار چرخ متحرک ۴Motion و جعبه دنده ۷ دنده DSG گلف R بهره می برد. دیسک های ترمز هم متعلق به گلف هستند اما برای آن ها پکیج قدرتی در نظر گرفته شده است.


همچنین فولکس واگن اکنون این انتخاب را در اختیار راننده ها قرار داده تا بتوانند سیستم کنترل کشش را غیر فعال کرده و از رانندگی هیجانی لذت ببرند. شتاب گیری این کراس اوور بسیار تحسین برانگیز است. T-Roc R تنها در مدت زمان ۴٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سرعت نهایی خودرو هم به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. طراحی محصول جدید فولکس واگن، به نوعی از محصولات قدیمی تر پیروی کرده است و چهارچوب کلی خودروهای‌ فولکس واگن در آن دیده می شود.
T-Roc R، کراس اوور جدید فولکس واگن
اما قسمت جلویی خودرو کمی ظاهر خشن تری نسبت به مدل معمولی T-Roc دارد. در نمای جلو، ورودی های هوای بزرگ دیده می شوند که در عرض بدنه قرار گرفته اند. مهم ترین تغییر در قسمت عقب استفاده از چهار خروجی اگزوز تیتانیومی برند آکراپوویچ است. رینگ های اصلی، ۱۸ اینچ اندازه دارند اما با پرداخت مبلغی بیش تر می توانید رینگ های ۱۹ اینچی را سفارش دهید.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این خودرو، سیستم تعلیق سفت تر آن است. این سیستم زیربندی، ارتفاع خودرو را کاهش می دهد تا خودرو هنگام فرمان پذیری ثبات بیش تری داشته باشد. سیستم جعبه فرمان خودرو نیز تقویت شده است. نکته جالب این که این خودرو در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد و فقط در اروپا قابل سفارش خواهد بود.

فولکس واگن از نمونه معرفی شده در نمایشگاه ژنو به عنوان یک طرح مفهومی یاد کرده است اما بعید به نظر می رسد که طراحی این نمونه با نمونه تولیدی تفاوت چندانی داشته باشد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.