سوزوکی جیمنی ؛ گزینه ای آفرودی برای واردات خودرو

سوزوکی جیمنی ؛ گزینه ای آفرودی برای واردات خودرو
سوزوکی جیمنی ؛ گزینه ای آفرودی برای واردات خودرو

با توجه به محدودیت ۲۰ هزار یورویی برای واردات خودرو، سوزوکی جیمنی یکی از معدود گزینه های آفرودی برای حضور در بازار خودروی ایران است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به اعلام سقف واردات بر اساس عدد ۲۰ هزار یورو، از همین حال می دانیم که آنچنان خودروهای فول آپشن و قوی در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران نمی آیند. اما همچنان در میان فهرست خودروهایی که امکان ورود به بازار ایران را دارند، نام محصولاتی را می بینیم که ارزش خرید قابل قبولی دارند و در شرایط خلاء بازار، می توانند فروش خوبی را تجربه کنند. یکی از این خودروها سوزوکی جیمنی به عنوان اقتصادی ترین خودروی آفرودی بازار جهانی است که اتفاقا استقبال خوبی را در دنیا تجربه کرده و حال این امکان وجود دارد تا گروه صنعتی ایران خودرو به سراغ واردات این SUV اقتصادی و آفرودی برود. در حال حاضر نسل چهارم جیمنی در کارخانه های ژاپن و هند کمپانی سوزوکی مونتاژ می شوند. در این محتوا نگاهی به ویژگی ها و مشخصات این خودرو انداخته ایم.

قیمت سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی با مدل ۲۰۲۲ قیمتی حدود ۷۲ تا ۷۸ هزار درهم را در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به عبارت ساده تر قیمت مبنای این خودرو جهت محاسبه های گمرکی در محدوده ۱۹ هزار و ۵۴۰ یورو تا ۲۱ هزار و ۲۰۰ یورو است. لذا می توان گفت که امکان ورود نسخه میانه جیمنی در بحث امکانات وجود دارد و ایران خودرو می تواند نسخه دنده ای و یا اتوماتیک کم آپشن این شاسی بلند آفرودی را به بازار عرضه کند.

به طور کلی می توان گفت که جیمنی ارزش واقعی حدود ۶۰۰ میلیون تومان را دارد و با احتساب سود بازرگانی دولت، سود واردکننده، ارزش گذاری در بورس کالا و… این خودرو قیمتی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان را در بازار ایران تجربه کند.

مشخصات فنی جیمنی

سوزوکی جیمنی وزن خالصی در محدوده ۱۰۹۰ تا ۱۱۳۵ کیلوگرم را دارد و در کلاس یک SUV سه در قرار می گیرد و به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این شاسی بلند آفرودی حدود ۱۵ تا ۱۵.۵ ثانیه است و می تواند مصرف سوخت بهینه کمتر از ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

در جیمنی می توان حالت انتقال قدرت را تنظیم کرد و بر اساس نیاز راننده، این شاسی بلند جمع و جور را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی جیمنی

نسخه فول آپشن سوزوکی جیمنی به ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور، سنسور باران، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، شست و شوی چراغ های جلو و… مجهز است. البته احتمال دارد که با توجه به محدودیت ارزی واردات خودرو در ایران، نمونه میانه و بدون رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف و… این خودرو به بازار ما بیاید.

حسین دلاور

پایگاه خبری اسب بخار

قیمت جهانی سوزوکی جیمنی چقدر است؟

سوزوکی جیمنی با مدل ۲۰۲۲ قیمتی حدود ۷۲ تا ۷۸ هزار درهم را در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به عبارت ساده تر قیمت مبنای این خودرو جهت محاسبه های گمرکی در محدوده ۱۹ هزار و ۵۴۰ یورو تا ۲۱ هزار و ۲۰۰ یورو است.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی چگونه است؟

سوزوکی جیمنی وزن خالصی در محدوده ۱۰۹۰ تا ۱۱۳۵ کیلوگرم را دارد و در کلاس یک SUV سه در قرار می گیرد و به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند.

نسخه فول آپشن جیمنی چه امکاناتی دارد؟

نسخه فول آپشن سوزوکی جیمنی به ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور، سنسور باران، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، شست و شوی چراغ های جلو و… مجهز است.

۳.۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.