قیمت سورن پلاس امروز چه‌قدر تغییر کرد؟

قیمت سورن پلاس
قیمت سورن پلاس

امروز در بازار آزاد خودرو، سورن پلاس نیز در کنار دیگر خودروها دچار افزایش قیمت شد و حدود ۲۰ میلیون بالا رفت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طی مشکلات جدید ایجادشده برای واردات خودروها و الزام به انتقال تکنولوژی، حتا امیدوارترین نماینده مردم برای بهبود وضعیت بازار خودرو، رشیدی کوچی، هم ناامید شد. پس از انتشار خبر الزام به انتقال تکنولوژی در کنار واردات خودروهای صفر، بسیاری از مردم و واردکنندگان امیدشان را به سهولت واردات خودروهای صفر از دست دادند و در کنار این قطع امید، قیمت خودروهای موجود در بازار آزاد نیز افزایش یافت.

مدیران 777 مدیران 777

هیچ کدام از خودروسازان خارجی حتا چینی ها، با توجه به تعداد کم خودروهایی که قرار است به ایران بفروشند، تکنولوژی و یا دانش، در اختیار شرکت های واردکننده ایرانی قرار نمی دهند، زیرا علاوه بر این که اعتمادی به ما ندارند، برای‌شان صرفه اقتصادی هم ندارد، چراکه تعداد خودروهای وارداتی قرار است بسیار محدود باشد.

با این حال اما دیروز برای سنگ اندازی در مسیر واردات، الزام به انتقال تکنولوژی مجدداً مطرح شد و وزارت صمت به واردکنندگان یک ماه وقت داد تا مدارک و اسناد مربوط به این قضیه را ارسال کنند، زیرا در غیر این صورت، مجوز واردات‌شان باطل خواهد شد.

به این ترتیب، در آینده ای نزدیک شاهد درگیری و جدل واردکنندگان با وزارت صمت خواهیم بود، زیرا حتا نمی توانند از چینی ها تکنولوژی دریافت کنند چه برسد به دیگر شرکت های خارجی. لازم به ذکر است که ایران سال ها در حال مونتاژ خودروهای چینی بوده است، اما پس از این همه سال هنوز هیچ تکنولوژی‌ای از چین نگرفته است و قرار هم نیست هیچ دانشی از این طریق کسب کند.

به دنبال نتایج این رخ‌داد، شوک دوباره به بازار آزاد وارد شده و قیمت ها بالا رفته است، در این میان، سورن پلاس در بین تولیدات داخل بیش تر از همه و حدود ۲۰ میلیون گران تر از دیروز آگهی شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

امروز سورن پلاس، دنا پلاس اتوماتیک به ترتیب، ۲۰ و ۱۷ میلیون رشد قیمت داشته اند و مابقی هم بین ۵ تا ۱۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
سورن پلاس فول۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ مولتی کالر مشکی-قرمز۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰۷۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک مشکی۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲ خاکستری۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

مانند دیروز، امروز نیز در بین خودروهای سایپا، شاهین بیشتر از همه و به دنبال آن و در رده دوم تیبا گران تر شد. این دو خودرو به ترتیب ۱۵ و ۵ میلیون نسبت به دیروز بالاتر آگهی می شوند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید وانت (۱۵۱)۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۱ مدل ۱۴۰۱۳۲۷,۰۰۰,۰۰۰۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک آر۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

بازار خودروهای چینی هم امروز رو به بالا بود، که فیدلیتی و آریزو ۶ پرو به ترتیب، ۴۵ و ۲۵ میلیون افزایش قیمت داشتند و تغییرات‌شان بیش تر از همه جلب توجه کرد. به غیر از آریزو ۶ پرو، مابقی محصولات مدیران خودرو اما نوسان خاصی را تجربه نکردند و تقریباً می توان گفت ثبات قیمتی داشتند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما ۸S مشکی۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰
جک S3 مشکی۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۵ نفره مشکی۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریزو ۶ پرو۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تیگارد X35۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۲.۷ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.