اسکای ول ET5 کراس اوور تمام برقی نبکا ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 اولین کراس اوورهای تمام برقی مونتاژی حاضر در ایران است که توسط شرکت نبکا در بازار عرضه خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

اسکای ول (Skywell) ET5 یا همان اسکای ورث (Skyworth) EV6 اولین کراس اوور تمام الکتریکی مونتاژی در داخل کشور است که توسط شرکن نبکا مونتاژ خواهد شد. شرکت نبکا به صورت رسمی از اسکای ول ET5 در آبان ماه ۱۴۰۲ رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نشان اسکای ول یکی از سازندگان خودروهای مسافربری در بازار چین است که قدمت ۲۲ سال دارد. این شرکت هفت سال قبل با برنامه تولید خودروهای سواری برقی نشان اسکای ورث را ثبت کرد و حال کراس اوور EV6 را به بازار عرضه کرده است. البته که این خودروساز چینی کراس اوور برقی خود را با نشان اسکای ول و با نام ET5 هم به فروش می رساند و در تصاویر می بینیم که این خودرو با نشان دوم به بازار ایران آمده است.

ویدیوی معرفی اسکای ول ET5

مشخصات فنی اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 به یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۴ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر مجهز است که جعبه دنده تک سرعته توان آن را به چرخ های جلوی این کراس اوور برقی می رساند. این خودرو با توجه به ظرفیت ۷۲ کیلو وات ساعتی باتری اش می تواند در سیکل NEDC حداکثر پیمایش ۵۲۰ کیلومتری و در سیکل WLTP حداکثر تا ۴۰۰ کیلومتر را با آن رانندگی کرد. ET5 که وزن حدود ۱.۹ تن را دارد، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را طی ۹.۶ ثانیه ثبت می کند.

حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند به آن برسد ۱۵۰ کیلومتر اعلام شده و حداکثر شیب روی اش هم ۳۰ درصد می باشد.

قرار است تا بزودی نسخه های قوی تر این کراس اوور برقی چینی با توانی نزدیک به ۲۹۰ اسب بخار هم به بازار معرفی شود و حداکثر پیمایش آن به مرز ۶۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند. همچنین نمونه قوی تر این کراس اوور، در آینده نزدیک شتاب کمتر از ۸ ثانیه را خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که هنوز حرفی از مونتاژ نسخه قوی تر این خودرو در ایران زده نشده است و فعلاً شاهد حضور نسخه ۲۰۴ اسب بخاری آن در ایران هستیم.

مشخصات باتری ET5

همان طور که گفته شد برای این خودروی تمام برقی از پکیج باتری ۷۲ کیلو وات ساعتی با سیستم آب خنک استفاده شده که در عرض ۳۵ دقیقه طی شارژ سریع از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد و از طرفی دیگر طی شارژ عادی ۱۲ ساعته کاملاً پر می شود.

سیستم بازیابی انرژی توسط ترمز می توان تا حدود ۳۰ درصد انرژی باتری را مجدداً به آن برگرداند. در مورد میزان مصرف باتری در حالت ایستایی این خودرو می توان گفت که هر یک ساعت کمی بیشتر از ۱ درصد شارژ باتری کم می شود.

امکانات رفاهی و آپشن های اسکای ول ET5

در نسخه انتخاب شده برای مونتاژ اسکای ول ET5 امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانوراما، نور پردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، رانندگی بین خطوط خودکار، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، صندلی VIP و تخت خواب شو راننده، کولباکس، شیب سنج، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، خروجی برق ۲۲۰ ولت، سیستم تصفیه هوای درون کابین PM2.5 و… دیده می شود.

ابعاد ET5

مهم ترین ویژگی ابعادی این خودرو مربوط به فاصله محوری و ارتفاع از سطح زمین است. فاصله بین دو محور ET5 دقیقاً ۲۸۰۰ میلی متر است که این مقدار می تواند فضای بار، فضای کابین و فضای پای بسیار مناسبی برای سرنشینان عقب و جلو فراهم کند.

از طرفی دیگر با توجه به قرار گرفتن پکیج باتری در زیر خودرو، ارتفاع آن حدود ۱۶ سانتی متر (۱۵.۹ سانتی متر) در نظر گرفته شده تا در جاده های ناهموار آسیب بسیار کمی به زیر خودرو وارد شود و باتری در امان بماند.

قیمت اسکای ول ET5

قیمت اسکای ول ET5

قیمت اعلام شده برای این کراس اوور تمام برقی ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان  اعلا شده است. مشتریان با خرید این خودرو یکسال بیمه بدنه رایگان و  و همچنین کارت شارژ رایگان تا ۲۰ هزار کیلومتر دریافت می کنند. گارانتی این خودرو ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر و گارانتی باتری آن ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر توسط شرکت نبکا اعلام شده است. مشتریانی که تا ۵ روز آینده این خودرو را خریداری کنند، یک دستگاه شارژر خانگی (وال باکس میدن برا شارژ خونگی) دریافت خواهند کرد.

گالری تصاویر اسکای ول

۴.۱ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.