نسخه نهایی سایپا شاهین برای تحویل به مشتریان آماده شد + تصاویر

نسخه نهایی سایپا شاهین دنده ای تیپ G
نسخه نهایی سایپا شاهین دنده ای تیپ G

طی هفته های گذشته تولید رسمی و نسخه نهایی سایپا شاهین در کارخانه تهران آغاز شده و در حال حاضر این سدان جدید با تیراژ ۴۵ تا ۶۰ دستگاه در هر شیفت کاری تجاری سازی می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در بازدید امروز خبرنگار اسب بخار از خط تولید سایپا شاهین و خانواده SP100 ، مشخص شد که تولید رسمی این سدان کلاس C در کارخانه تهران آغاز شده و به گفته مدیر خط تولید این محصول، شاهین با تیراژ ۴۵ تا ۶۰ دستگاه در هر شیفت مونتاژ می شود. همچنین قرار است تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از این خودرو در خط تولید سایپا مونتاژ شوند و از سویی در اوایل سال ۱۴۰۰، شیفت های جدید کاری برای تولید شاهین بر سر کار بیایند.

مدیران 777 مدیران 777

حتماً ببینید و بخوانید: ویدیوی تست و بررسی سایپا شاهین دنده ای در اسب بخار به همراه متن بررسی و نتایج تست شتاب و سنجش نفوذ صدا به کابین

در حال حاضر خانواده SP100 خط تولید مستقلی را در کارخانه مرکزی سایپا دارد و شاهین نیز به عنوان اولین خودرو این پلتفرم در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص تهران – کرج تولید می شود. از سویی ایستگاه های PDI و سنجش شاهین متفاوت از سایر محصولات سایپا است و ساختاری جدید را دارد. برای همین این خطوط کیفی معیارها و تجهیزات متفاوتی را به خود می بینند و شاهین را بر اساس قواعد جدید مورد بررسی و تست قرار می دهند.

با آغاز تولید رسمی سایپا شاهین G دنده ای شاهد بودیم که برخی تغییرات بر روی نسخه تحویلی اعمال شد. از جمله این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر طرح رینگ آلومینیومی
  • تغییر تریم داخلی به رنگ مشکی با دکوراتیوهای نقره ای
  • تغییر ساختار نمایشگر لمسی خودرو
  • تغییر ساختار چیدمان سامانه توربو و پیشرانه
  • اضافه شدن کنسول میانی و زیر آرنجی سرنشینان جلو
  • جایگزینی چرم مصنوعی به جای پارچه دو تکه صندلی ها
  • اضافه شدن دوخت چرم غربیلک فرمان
  • تغییر طرح دسته دنده
  • تغییر نرم افزار اجرایی خودرو
  • تغییر عایق بندی کابین
  • ریموت کنترل و سوییچ جدید

با آغاز تولید رسمی شاهین دنده ای در تیپ G، برخی قطعات این خودرو در زمان مناسب برای خط تولید تامین نشدند و شرکتی مانند کروز نتوانسته بود تا نمایشگر خودرو را با قابلیت های جدید و تیراژ حداکثری به خط نهایی شاهین برساند. اما با گذشته چند روز گویا مشکل تامین این قطعه حل شده و به ترتیب، نسخه های تولیدی این خودرو به نمایشگر لمسی جدید و دوربین عقب مجهز شده اند.

نمایشگر لمسی جدید سایپا شاهین دنده ای تیپ G که جز تولیدات شرکت قطعه سازی کروز به حساب می آید، گرافیک جدیدی نسبت به نمونه قبلی دارد و ساختار نرم افزاری آن تغییر کرده است. همچنین سامانه مدیریت و پایش خودرو آن تغییراتی داشته و اطلاعتی مانند وضعیت عمومی خودرو، دمای باد تایر، فشار باد تایر، اخطار سرویس ها و نقص فنی، حافظه داخلی بیشتر و… ساختاری به روزتر را پیدا کرده است. در حال حاضر نمایشگر جدید شاهین قابلیت نصب نرم افزارهای مختلفی را دارد و به صورت استاندارد نرم افزار مسیریابی گوگل و نشان بر روی آن نصب شده است و مالکان می توانند در صورت نیاز به نرم افزارهای جانبی دیگر، برنامه های موردنظر خود را بر روی این نمایشگر نصب کنند.

به گفته مدیران سایپا، بزودی موجودی حضور شاهین در ستاد تحویل این شرکت افزایش پیدا می کند و با اعمال آخرین تغییرات نرم افزاری، طی هفته های آتی این خودرو در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد. در حال حاضر سایپا شاهین دنده ای تیپ G با رنگ های سفید، نقره ای، قهوه ای لیزری، آبی روشن، آبی تیره، خاکستری و مشکی تولید می شود و قرار است تا بزودی تحویل رسمی آن به مشتریان آغاز گردد.

با توجه به آغاز تولید رسمی شاهین تیپ G دنده ای و از سویی اعزام این خودروها به ستاد تحویل سایپا، می توان گفت که اولین عضو خانواده SP100 با ویژگی های زیر وارد بازار خواهد شد:

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر

۴ سیلندر و ۸ سوپاپ

۱۱۰ اسب بخار

۱۶۵ نیوتن متر گشتاور

جعبه دنده ۵ سرعتی دستی با مکانیزم کابلی

فرمان کمکی برقی

دیفرانسیل جلو

ترمزهای جلو و عقب دیسکی

ترمز ABS و EBD و BAS

دو کیسه هوای SRS

رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی با رنگ نقره ای تیره

چراغ روشنایی روز

سنسور نور

چراغ مشایعت

راهنمای تعویض لاین

کامپیوتر سفر

نمایشگر و راهنمای تعویض دنده GSI

سنسور پارک و دوربین عقب

نمایشگر لمسی ۷ اینچی

بلوتوث

قابلیت نصب نرم افزارهای مختلف بر روی نمایشگر خودرو

رهیاب ماهواره ای

۴ باند و ۲ تیوتر

استاندارد ایزو فیکس صندلی ها

صندلی ها با روکش چرم مصنوعی مشکی

صندلی های جلو دستی

زیر آرنجی و کنسول میانی جلو

تهویه اتوماتیک

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

دوخت چرمی فرمان

دسته دنده مشکی پیانویی (برخی نسخه ها با نقره ای براق)

تریم داخلی مشکی با دکوراتیو نقره ای

آینه های تاشو برقی

استارت دکمه ای

سامانه پایش دما و باد تایر

سامانه پایش خودرو بر روی نمایشگر

سانروف

سامانه BCM

و…

لازم به ذکر است که در روزهای آتی، پایگاه خبری اسب بخار گزارش های ویدیویی و تصویری جدیدی از خط تولید سایپا شاهین و آغاز تولید سایر اعضای پلتفرم SP100 را منتشر خواهد کرد.

عکس ها: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.