آریا هیبرید به بازار می‌آید + ویدیو

آریا هیبرید
آریا هیبرید

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از راه اندازی خط تولید موتور‌های هیبرید برقی خبر داد و گفت: برای انتقال فناوری تولید نسل جدید این موتور‌ با شرکت DAE چین قرارداد همکاری امضاء کردیم.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار محمدعلی تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، در حاشیه مراسم امضاء این قرارداد گفت: این موتور‌ها مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارند، از طرفی جهشی در صنعت خودروسازی ما به سوی تولید موتور‌های هیبریدی هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وی افزود: نخستین خودروی سایپا که به این موتور‌ها مجهز می‌شود خودروی آریا است که از سال آینده با موتور هیبرید برقی وارد بازار خواهد شد. این موتور‌ها می‌توانند به سیستم توربوشارژ و GDI (پاشش مستقیم بنزین) مجهز شوند.

تیموری عنوان کرد: فناوری ساخت موتور و گیربکس در کشور ما مربوط به دهه ۷۰ یا ۸۰ است و ما اکنون با این قرارداد می‌توانیم ابتدا با انتقال دانش و بعد ساخت کامل در کشور، جزو سازندگان موتور‌های نسل جدید در جهان باشیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بنا داریم در ۳ سال با انتقال فناوری به کشور، خطوط تولید موتور‌های نسل جدید را بطور کامل در شرکت مگاموتور سایپا نصب کنیم و در این مدت بیش از ۸۰ درصد موتور‌های نسل جدید داخلی سازی خواهند شد.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.