آمار تولید سال 1401 خودروسازان خصوصی اعلام شد

آمار تولید 1401 خودروسازان خصوصی اعلام شد
آمار تولید ۱۴۰۱ خودروسازان خصوصی اعلام شد

به تازگی گزارش رسمی آمار تولید سال ۱۴۰۱ توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت منتشر شده است. بر این اساس وضعیت فعالیت خودروسازان خصوصی در ۱۲ ماهه سال گذشته برای مونتاژ محصولات سواری مشخص گردیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به گزارش رسمی وزارت صمت شرکت مدیران خودرو بیشترین تولید و مونتاژ خودرو را در میان خودروسازان بخش خصوصی داشته و توانسته است با رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، در سال گذشته ۹۳ هزار و ۱۱۰ دستگاه از محصولات خانواده چری را با نشان ام وی ام و فونیکس مونتاژ کند.

دومین خودروساز خصوصی پرتیراژ در بحث محصولات سواری سال ۱۴۰۱ کرمان موتور است که با رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ توانسته تا ۲۶ هزار و ۴۱۸ دستگاه از محصولات سواری جک (JAC) را مونتاژ کند. در این بخش آمار محصولات سدان و کراس اوور کرمان موتور لحاظ شده است و بحث مونتاژ KMC T8 به عنوان یک خودروی کار و تجاری پیکاپ، به صورت مجزا محاسبه می شود.

سومین خودروساز خصوصی پرتیراژ سال گذشته شرکت بهمن موتور از گروه بهمن بوده که با تولید ۱۴ هزار و ۸۷۹ دستگاه خودروی سواری توانسته تا رشد تولید ۱۰۶درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشد. پس از آن شرکت فردا موتورز با تولید ۶ هزار و ۵۶۵ دستگاه از محصولات دانگ فنگ با نشان FMC توانسته تا رشد ۲۰۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشد و در جایگاه چهارمین خودروساز خصوصی کشور قرار بگیرد. شرکت آرین پارس موتور هم در سال ۱۴۰۱ لاماری ایما را با تیراژ ۳ هزار و ۸۲۵ دستگاه مونتاژ کرده است و رتبه پنجم را دارد. مکث موتور هم با تولید ۵۴۰ دستگاه از کراس اوور تیارا رتبه ششم را دارد و نورا موتور پارس با مونتاژ ۴۵۸ دستگاه از کراس اوورهای سانگ یانگ در رتبه هفتم قرار دارد. شرکت هایی چون صنایع خودروسازی ایلیا، دیار خودرو، سروش دیزل مبنا، خودروسازان راین و خودروسازان بم در رتبه های بعدی قرار دارند.

در سال ۱۴۰۱ خودروسازان خصوصی و دولتی یک میلیون و ۷۶ هزار و ۲۸۲ دستگاه خودروی سواری را در کلاس های هاچ بک، سدان و کراس اوور تولید و مونتاژ کرده اند. در بخش خودروهای سواری سال گذشته، رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ حاصل شده است.

آمار تولید محصولات سواری خودروسازان خصوصی در سال ۱۴۰۱

رتبهخودروساز خصوصیتیراژ تولید خودروهای سواری در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱
۱مدیران خودرو۹۳۱۱۰
۲کرمان موتور۲۶۴۱۸
۳بهمن موتور۱۴۸۷۹
۴فردا موتورز۶۵۶۵
۵آرین پارس موتور۳۸۲۵
۶مکث موتور۵۴۰
۷نورا موتور پارس۴۵۸
۸صنایع خودروسازی ایلیا۳۹۸
۹دیار خودرو۲۴۲
۱۰سروش دیزل مبنا۲۰۲
۱۱خودروسازان راین۱۴۸
۱۲خودروسازان بم۱۲۵
۱۳سایر شرکت ها۲۵
۴.۲ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.