رشد 6 درصدی تولید خودرو ؛ یک میلیون و 230 هزار دستگاه از ابتدای سال

رشد 6 درصدی تولید خودرو
رشد ۶ درصدی تولید خودرو

سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت از تولید حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۱۴۰۲ خبر داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تسنیم، مهرداد خسروی سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: در سال جاری حدود یک میلیون و ۴۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید ۹۸۰ هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ۱۴۰۲ یکصد و ۵۲ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد رشد داشته همچنین حدود ۳۴ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) با رشد ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

خسروی ادامه داد: در یازده ماهه امسال، بخش خصوصی با تولید حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو، سهم ۲۳ درصدی در میان خودروسازان کشور داشته که نشان می‌دهد در مقایسه با آمار ۱۷۳ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته، این بخش رشد حدود ۶۱ درصدی را در تولید ثبت کرده است.

سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود؛ یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودرو‌های ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه‌های اجرا شده، مدیریت شده است طوری‌که در تولید داخل امسال هم همانند سال گذشته رشد تولیدخودروی کامل را خواهیم داشت.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.