صندلی بازی برای سکانداری صمت خودروی کشور

سکانداری وزارت صمت
سکانداری وزارت صمت

جای خالی فاطمی امین فعلاً با سرپرستی نیازی پر شده است، اما براساس شنیده ها صندلی بازی برای سکانداری صمت خودروی کشور به شدت ادامه دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، صنعت خودروسازی کشور این روزها در حالی با سرپرست اداره می شود که یکی از دوران های حساس تر خود را می گذراند. حساس تر از این جهت که طی سال های اخیر همواره خودروسازی کشور در شرایط ویژه و حساس به سر می برده است.

مدیران 777 مدیران 777

با این حال، خالی شدن جای امین صمت در کابینه رئیسی، بازار گمانه زنی ها برای جانشینی وی داغ شده است. رفته رفته برخی نام حذف و نام های جدید به این فهرست اضافه می شود.

براساس شنیده ها فعلاً نام منطقی، مدرس خیابانی، اسلام پناه، علی آبادی از فهرست گزینه های جدی برای احراز پست وزارت صمت خط خورده است.

استاندار هرمزگان نامزد سمیه؟

در مقابل، غیر از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، نام استاندار هرمزگان نیز اخیراً به این فهرست اضافه شده است. مهدی دوستی، که هم‌اکنون در دولت سیزدهم به‌عنوان استاندار هرمزگان فعالیت می‌کند، پیش‌تر مجری طرح ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بوده است.

همچنین از محمد مهدی برادران، معاون کنونی صنایع عمومی وزارت صمت به عنوان یکی از جدی ترین گزینه ها یاد می شود. با توجه به سابقه خودرویی برادران، به نظر می رسد در شرایط فعلی انتخاب وی می تواند مناسب باشد. البته دوستی نیز از مدیران اجرایی کشور است، اما در هر صورت برادران پیش از انتخاب خان کرمی، معاون فروش ایران خودرو بوده است، یعنی حتا اگر طی این سال های با این صنعت ارتباط مستقیم نداشته است، باز هم جنس خودروسازی کشور را بیش تر می شناسد.

غضنفری و پیمان پاک بازرگان می شوند؟

اما اگر پیش از انتخاب وزیر صمت بحث تفکیک وزارت صمت در دستور کار قرار بگیرد و تعیین تکلیف شود، مسیر این گزینه ها نیز سمت و سوی دیگری پیدا خواهد کرد.

براساس گمانه زنی در صورت تکفیک وزارت صمت، رقابت برای تصدی پست وزارت بازرگانی میان پیمان پاک و مهدی غضنفری خواهد بود. غضنفری، هم سابقه وزارت بازرگانی دارد و هم اولین وزیر صمت کشور بوده است، بنابراین در هر دو زمینه سابقه دارد و از مدیران ارشد باتجربه به شمار می آید. البته باید دید تمایل دولت و مجلس به کدام یک بیش تر خواهد بود.

برادران یا دوستی؟

در این شرایط با تغییر جهت رئیس سازمان توسعه تجارت به سمت وزارت بازرگانی، به نظر شانس محمد مهدی برادران و دوستی برای وزارت صمت بیش تر خواهد بود. البته آن گونه که خبر می رسد، دوستی در هیئت دولت و برادران در مجلس از اقبال بیش تری برخوردار هستند. با این حال، تا زمان معرفی به مجلس شاید باز هم شاهد تغییرات بیش تری باشیم.

۴.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.