آستان قدس رضوی، زر خودرو و مپنا ؛ مشتریان خرید پارس خودرو

آستان قدس رضوی، زر خودرو و مپنا ؛ مشتریان اصلی پارس خودرو
آستان قدس رضوی، زر خودرو و مپنا ؛ مشتریان خرید پارس خودرو

شنیده ها حاکی از آن است که سه مجموعه آستان قدس رضوی، هلدینگ زر یا همان زر خودرو و گروه مپنا مشتریان اصلی برای خرید پارس خودرو هستند و احتمالاً در هفته های آتی، شرکت پارس خودرو به طور کامل به یکی از این سه گروه اقتصادی واگذار می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در سال های گذشته در محافل خودرویی مطرح می شد که بخش سرمایه گذاری آستان قدس رضوی علاقه شدیدی به حضور در صنعت خودرو دارد و در مذاکرات مختلف بارها به سمت تاسیس یک خودروسازی و یا مشارکت در آن رفته است. از طرفی هلدینگ زر یا همان زر خودرو هم به عنوان یکی از خودروسازان جدید، به دنبال یک زیرساخت تولیدی مناسب برای آغاز فعالیت های خود است. گروه مپنا هم که پروژه های زیادی را در مسیر تجاری سازی خودروهای برقی و زیرساخت آن ها انجام داده است، یکی از مجموعه های اقتصادی و صنعتی بوده که تمایل زیادی به مشارکت در خودروسازی دارد.

هفته گذشته پایگاه خبری اسب بخار اعلام کرد که مپنا برای خرید پارس خودرو و زامیاد گام های بزرگی را برداشته و احتمالاً، خبر واگذاری پارس خودرو مربوط به خرید جدید مپنا می شود. اما حال منابع آگاه می گویند که تنها مپنا در مسیر خرید اولین خودروساز ایران نیست و در این راه باید با آستان قدس رضوی و هلدینگ زر رقابت کند. اما آنچه که قطعی به نظر می رسد، واگذاری کامل پارس خودرو به یکی از این سه مجموعه در هفته های پیش رو است و بزودی اولین خودروساز کشور از مالکیت رسمی سایپا خارج می شود.

شرکت پارس خودرو اولین خودروساز تجاری ایران به حساب می آید و مدت هاست که تحت مالکیت سایپا قرار دارد. این شرکت که زیرساخت های تولید مختلفی را دارد، در حال حاضر کوییک آر و برخی محصولات خانواده X200 را برای سایپا تولید می کند. سال های تولید پارس خودرو استانداردهای گروه رنو را دارند و برای همین یکی از به روزترین ساختارهای تولید بر اساس استاندارد اَوس را در کشور مربوط به این خودروساز است. در زمان تولید محصولات رنو، نیسان، برلیانس و… این خودروساز به خاطر ساختار تولید و مهندسی تولید اَوِس، یکی از تولیدکنندگان با کیفیت بازار ایران بود.

۵ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.