تویوتا لوین برساوش آماده عرضه

لوین آماده تحویل
لوین آماده تحویل

شرکت برساوش بخش اول تویوتا لوین های وارداتی خود را ترخیص کرد و به شوروم آورد. از این رو به زودی باید منتظر تحویل این سدان جذاب به مشتریان سامانه یکپارچه باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در میان وارد کنندگان مختلف سدان اقتصادی تویوتا در ایران، پیش تر از همه شرکت برساوش اعلام کرد که قصد دارد لوین را در دو نسخه توربو و هیبرید عرضه کند. به همین دلیل و با توجه به شروع به کار زودهنگام برساوش نسبت به معین خودرو و آریاک کار، هم اکنون شاهد حضور اولین بخش یا پارت اول لوین های وارداتی در ایران هستیم.
بلافاصله پس از مطلع شدن از آمدن لوین های توربو و هیبرید به شوروم برساوش، سعی کردیم تا در اولین فرصت به سراغ این خودروها برویم و دو تیپ وارداتی از تویوتا لوین را به شما مخاطبین عزیز معرفی کنیم.

لوین آماده تحویل
لوین آماده تحویل

لوین آماده تحویل

طبق اعلام شرکت تا کنون ۳۰۰ دستگاه از دو تیپ هیبرید و توربو تویوتا لوین وارد شده که از این مقدار ۱۵۰ عدد ترخیص شده اند و نصف دیگر در انتظار تخصیص ارز اند. یکی از مدیران برساوش در ادامه اعلام کرد که مشکل تخصیص ارز موجب شده تا فرآیند ترخیص زمان بر شود و اگر ارز کافی برای واردات توسط شرکت دریافت شود، برساوش آمادگی دارد تا تیراژ بالاتری از لوین و دیگر محصولات تویوتا را وارد ایران کند.
به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که در صورت همکاری دولت و بانک مرکزی، روند واردات می تواند بسیار تسریع شود و شاهد حضور تعداد و تنوع بیشتری از این دست خودروها در بازار ایران باشیم. در نتیجه تامین ارز و افزایش میزان واردات خودرو، قیمت ها نیز در بازار کاهش می باید و شاهد اعلام قیمت های معقولانه تری توسط صاحبان خودروهای وارداتی خواهیم بود.
به بیانی دیگر می توان گفت که عامل اصلی کندی پروسه واردات خودروهای صفر و اعلام قیمت های نجومی، مربوط به عدم تامین ارز توسط ارگان های مرتبط است و شرکت وارد کننده آن چنان تقصیری بر گردنش نیست.

بیشتر بخوانید : قیمت تویوتا لوین وارداتی اعلام شد

مشخصات فنی تویوتا لوین بنزینی توربو

تویوتا لوین وارداتی برساوش مانند کرولا معین خودرو دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی پیشرانه لوین توربو هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ های جلوی این خودرو انتقال می یابد.

مشخصات فنی Toyota Levin هیبرید

لوین هیبریدی برساوش هم مانند کرولا هیبریدی که سایپا قرار است وارد کند مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. در مجموع این دو موتور می توانند ۱۴۰ اسب بخار توان و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

۴.۱ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.