۲۰۲۱ پایان اسطوره ای به نام پاجرو

میتسوبیشی پاجرو 2021

سال گذشته نسخه پایانی «پاجرو» در بازار ژاپن عرضه شد، اما فروش این خودرو در برخی بازارها همچنان ادامه داشت. اکنون خبرهای جدید حاکی از آن است که تولید این مدل در سال ۲۰۲۱ پایان می پذیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به تازگی یکی از رسانه ها، خبرهایی را از کمپانی «میتسوبیشی» منتشر کرده مبنی بر این که این شرکت قصد دارد تولید این شاسی بلند محبوب را برای همیشه متوقف کند. رکود چشمگیر کارخانه ای که خط تولید این خودرو در ژاپن بود، باعث شده مسئولان کمپانی این تصمیم را بگیرند. بنا بر اطلاعات موجود، با تعطیل شدن این خط تولید باید با پاجرو خداحافظی کرد. البته کمپانی به صورت رسمی پایان تولید پاجرو را اعلام نکرده است و انتظار می رود این اتفاق طی بیانیه ای رسمی در هفته آینده به عموم اعلام گردد.

میتسوبیشی پاجرو 2021

نسل جدید پاجرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی پاریس سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و یکی از معدود خودروهایی است که بدون تغییر چندان، ۱۵ سال به حضور خود ادامه داده است. البته در این سال ها، پاجرو فیس لیفت های مختلفی را تجربه کرده اما حالا آخرین سال حضور خود در بازار جهانی را تجربه می کند.

حتماً بخوانید: تجربه رانندگی با میتسوبیشی پاجرو ۲۰۱۰

نسخه پایانی پاجرو به تعداد ۷۰۰ دستگاه در ژاپن تولید شد و این پایان تولید این خودرو در سرزمین مادری اش بود. شاسی بلندی که روزگاری یکی از محبوب ترین های کلاس خود بود، در این سال ها با کاهش تقاضای چشمگیری روبه‌رو شد، به طوری که در سال ۲۰۱۸ در ژاپن میتسوبیشی کم تر از ۱۰۰۰ دستگاه از آن را به مشتریان تحویل داد. دلیل اصلی این افت تقاضا، رتبه ضعیف این خودرو در بهره وری اقتصادی آن است که باعث شده این خودرو همیشه در سایه خودروهایی چون اوتلندر و اکلیپس کراس قرار بگیرد.

میتسوبیشی پاجرو 2021

در دهه های اخیر نسل های مختلفی از میتسوبیشی پاجرو به بازار ایران آمد و نمونه هایی از این شاسی بلند آفرودی نیز در کارخانه «بهمن موتور» به مرحله تولید رسید. در سال ۱۳۹۷ قرار بود تولید میتسوبیشی دوباره در ایران آغاز شود و این بار گروه «آرین سرمایه» و «کارخانه آرین پارس موتور» مسئولیت تولید خودروهای مختلف میتسوبیشی را بر عهده بگیرد. اکلیپس کراس اولین خودروی تولیدی میتسوبیشی در دوره جدید بود که حتا نمونه های اولیه آن هم به ایران آمد، اما پس از آغاز تحریم های سال ۹۷ برنامه تولید خودروهای میتسوبیشی در ایران به حالت تعلیق درآمد و فعلاً خبری از تولید محصولات مختلف این نشان ژاپنی در ایران نیست. در حال حاضر، گروه آرین سرمایه تولید «جک سان ری» را در کارخانه آرین پارس موتور آغاز کرده است.

میتسوبیشی پاجرو 2021

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.