میتسوبیشی XFC کانسپت؛ جایگزین ASX معرفی شد + آلبوم تصاویر

میتسوبیشی XFC کانسپت
XFC کانسپت

پس از انتقادهای فراوان علیه میتسوبیشی به دلیل معرفی نسخه جدید ASX بر مبنای رنو کپچر برای بازار اروپا، این کمپانی به تازگی از کانسپتی جدید و زیبا با نام XFC رونمایی نمود که قرار است جایگزین ASX در بازار ASEAN شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در همین ابتدا شاید فکر کنید که ما Asian را به اشتباه ASEAN ذکر کرده ایم، اما باید عارض شویم که این طور نیست؛ منظور از ASEAN در واقع Association of Southeast Asian Nations است و در این اتحادیه، ده کشور از جنوب شرقی آسیا شامل اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار، کامبوج و پاپوآ گینه نو عضو هستند، اما برویم سراغ XFC و ظاهر و باطن آن.

طراحی ظاهری

میتسوبیشی کانسپت جدید خود را در شهر هو شی‌ مین ویتنام رونمایی کرده است. در توضیح طراحی این کانسپت بیان شده که سبک طراحی آن متشکل از دو واژه silky و solid است؛ در واقع، طراحان کمپانی میتسوبیشی سبک طراحی این خودرو را نرم اما مستحکم و استوار می دانند.

برخلاف ASX جدید، که بر پایه رنو کپچر معرفی شد و هیچ رگه ای از ژاپنی ها در آن دیده نمی شد، کانسپت XFC در جای جای بدنه اصالت و رگه های سامورایی خود را به رخ می کشد و این مورد خصوصاً در بخش جلوپنجره و چراغ ها به خوبی نمایان است. چراغ های جلو و عقب با طرح Lشکل به صورت بی نظیری با یکدیگر هماهنگ هستند و در نمای کناری، دوربین جای آینه های معمول و متعارف را گرفته است.

بخش داخلی میتسوبیشی XFC

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت
کابین XFC کانسپت

فضای داخلی خودرو نیز با استفاده از مانیتور و کلاستر یکپارچه، از ترندهای روز پیروی می کند. نکته مثبت این که، پنل تنظیمات سیستم تهویه به طور جداگانه تعبیه شده و مانند برخی خودروهای امروزی به مانیتور خودرو منتقل نشده است. اهرم تغییر وضعیت گیربکس، طراحی بسیار زیبا، سیال و چشم نوازی دارد و با قابی که پنل میانی دو صندلی را در بر گرفته است، طرح همسو و هماهنگی را ایجاد کرده است.

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت
کابین XFC کانسپت

فرمان خودرو دی کات بوده و در دو طرف آن کلیدهای لمسی برای کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی جانمایی شده است.

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت
کابین میتسوبیشی XFC کانسپت

نکته جالب در خصوص تریم داخلی خودرو، طراحی بخشی از روکش صندلی ها با رنگ زرد است که هارمونی جالب توجهی را در ترکیب با سایر بخش ها پدید آورده است.

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت
کابین XFC کانسپت

به نظر می رسد میتسوبیشی XFC دارای کف کاملاً مسطح است و فضای عقب این خودرو برای سه سرنشین مناسب به نظر می رسد. همچنین یک صفحه لمسی برای سرنشینان عقب نیز تعبیه شده است که از طریق آن می توانند به تنظیمات سیستم تهویه دسترسی یابند.

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت
کابین XFC کانسپت

مشخصات فنی

مشخصات فنی کانسپت XFC هنوز اعلام نشده است، اما نمونه تولیدی این خودرو اولین محصول میتسوبیشی خواهد بود که به حالت رانندگی Wet تجهیز می شود. این حالت برای رانندگی در جاده های سیلابی تدارک دیده شده است و در واقع با شرایط جوی جنوب شرق آسیا همخوانی دارد. همچنین در این نسخه و نسخه تولیدی شاهد مدهای رانندگی نرمال، شنی و گِلی هم خواهیم بود.

میتسوبیشی XFC کانسپت
میتسوبیشی XFC کانسپت

نسخه تولیدی

در نسخه تولیدی شاهد کاهش برخی امکانات و حذف برخی جزییات نظیر دوربین های کناری خواهیم بود و به تبع آن نمایشگرهای داخلی خودرو در دو طرف داشبورد که برای دوربین های کناری تعبیه شده است، حذف می شوند و احتمالاً رینگ ها نیز قدری کوچک شوند. نسخه تولیدی این کانسپت در سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد و پس از عرضه در کشورهای اتحاده ASEAN، در سایر بازارها از جمله بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز عرضه خواهد شد.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

میتسوبیشی XFC چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی کانسپت XFC هنوز اعلام نشده است، اما نمونه تولیدی این خودرو اولین محصول میتسوبیشی خواهد بود که به حالت رانندگی Wet تجهیز می شود؛ این حالت برای رانندگی در جاده های سیلابی تدارک دیده شده است.

میتسوبیشی XFC جایگزین کدام مدل خواهد شد؟

پس از انتقادهای فراوان علیه میتسوبیشی به دلیل معرفی نسخه جدید ASX بر مبنای رنو کپچر برای بازار اروپا، این کمپانی به تازگی از کانسپتی جدید و زیبا با نام XFC رونمایی نمود که قرار است جایگزین ASX در بازار ASEAN  شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.