پنج گزینه‌ جدی سکانداری وزارت صمت

پنج گزینه‌ سکانداری وزارت صمت
پنج گزینه‌ سکانداری وزارت صمت

با برکناری فاطمی امین و معرفی نیازی عنوان سرپرست وزارت صمت، گمانه زنی ها برای جانشین وی آغاز شده است.براساس آن چه در فضای مجازی منتشر شده است، صلاحیت پنج گزینه جدی برای سکان‌داری وزات صمت در حال بررسی‌ست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، رئیس جمهور پس از برکناری وزیر صمت و رأی عدم اعتماد مجلس به وی در روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) به سرعت ضمن قدردانی از زحمات فاطمی امین، مهدی نیازی را به عنوان سرپرست وزارت صمت معرفی کرد. البته پیش از استیضاح از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت و مهدی غضنفری، اولین وزیر صمت به عنوان جدی ترین گزینه نام برده می شد. با این حال، براساس آن چه در فضای مجازی به عنوان پنج گزینه جدی فاطمی امین مطرح شده است، نام پیمان پاک دیده نمی شود.

مدیران 777 مدیران 777

اولین وزیر صمت، گزینه صمت

براساس شنیده‌ها، مهدی غصنفری، نخستین وزیر صمت، جدی‌ترین گزینه برای جانشینی فاطمی امین است. تسلط او به تولید و تجارت و اقتصاد کلان و مقبولیت در میان فعالان بخش صنعت و معدن از مهم‌ترین دلایل مطرح شدن این گزینه است.

منطقی به عنوان سکاندار صمت

منوچهر منطقی، دومین گزینه برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس است. مقبولیت در سطح اول حاکمیت، مشورت پذیری و دارای تجربه در صنعت خودرو دلایلی‌ست که او را به عنوان نامزد سکان‌داری این وزارت مطرح کرده است. ضمن این که، بسیاری وی را با توجه به معاون صنایع حمل و نقل بودن فاطمی امین، مغز خودرویی وزارت صمت می دانند.

مسعود سمیعی‌نژاد؛ آشنا برای معدنی ها

مسعود سمیعی‌نژاد، سومین گزینه‌ای‌ست که احتمال معرفی او وجود دارد. سمیعی‌نژاد دارای تجربه در بخش معدن و صنایع معدنی، اهل مشورت، دارای اصول و کاریزما و مقتدر در تصمیم‌گیری‌ست.

اسلام پناه؛ از کرج به سمیه؟

براساس شنیده‌ها، مهدی اسلام‌پناه، رئیس کنونی سازمان ملی استاندارد گزینه‌ چهارمی‌ست که در محافل از او یاد شده است. وی پیش از این، مشاور معاونت پارلمانی و حقوقی ریاست جمهوری، مشاور عالی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل امور صنایع نساجی و پوشاک در وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستیار و مشارو ارشد معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، مشاور معاونت امور مجلس و فراسازمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر کل امور مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

علی آبادی؛ دل کندن از مپنا

گزینه پنجم نیز عباس علی آبادی اراکی، مدیر عامل فعلی مپناست است. او فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است. با آن که، تدریس دانشگاهی داشته و استاد بوده، اما بیش تر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرائی فعالیت کند. علی‌آبادی استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را عهده دار بوده است.

۵ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.