محصولات داچیا با نشان رنو به ایران می آیند

محصولات داچیا در ایران
محصولات داچیا در ایران

شنیده ها حاکی از آن است که محصولات داچیا با نشان رنو یک گام دیگر به بازار ایران نزدیک شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ماموت خودرو در شرایطی عهده دار خدمات پس از فروش به رنو شده که واردات خودروهای فرانسوی به ایران ممنوع است، اما آیا این اتفاق می تواند به منزله آشتی کنان خودرویی ایران و فرانسه باشد؟ به نظر می رسد قرار است طبق آن چه شنیده می شود، پس از سپرده شدن خدمات پس از فروش رنو به ماموت خودرو به صورت رسمی، به زودی واردات محصولات این شرکت نیز به وقوع خواهد پیوست، البته از نوع داچیا با لوگوی رنو.

ماموت و رنو

ماموت خودرو، که در دوران برجام با عرضه محصولات فولکس واگن آلمان متولد شد، رسماً خود را به عنوان نماینده خدمات پس از فروش رنو در ایران معرفی کرده است. حال اخبار واصله به این شرح است که به زودی پای محصولات رنو نیز به ایران باز خواهد شد، اما با چند شرط:

نخست آن که، محصولاتی امکان ورود دارند که زیر ۲۰ هزار دلار باشند و در واقع، سقف ۲۰ هزار دلاری را رعایت کنند.

دوم آن که، استراتژی رنو برای بازار ایران همواره عرضه تمام محصولات این شرکت و شرکت های زیرمجموعه اش، تحت لوگوی رنو بوده است و بر همین اساس، پیش تر نیز شاهد آن بودیم که داچیا لوگان و داستر نیز با برند رنو به ایران آمدند.

سومین شرط هم آن است که رفته‌رفته با فرانسه آشتی کنیم و مجدداً محصولات این کشور را با آغوش باز پذیرا شویم.

چه محصولاتی امکان ورود دارند؟

براساس سقف ۲۰ هزار دلاری، خودروهایی همچون رنو تالیانت، ساندرو، ساندرو استپ وی، جاگر، کاردیان و نسل جدید داستر از خودروهایی هستند که می توانند وارد بازار ایران شوند. شاید اگر قدری روابط بهتر شود، آرکانا نیز بتواند به ایران ورود کند.

محصولات داچیا در ایران
محصولات داچیا در ایران

تالیانت یک سدان جمع و جور و اقتصادی است که طراحی ظاهری خوبی دارد و در واقع، آخرین نسل لوگان یا همان تندر۹۰ خودمان به حساب می آید. نسل قبل از این خودرو، سیمبل و نسل قبل تر آن لوگان است، که آن را تحت نام L90 می شناسیم.

ساندرو و نسخه استپ وی آن هم که معرف حضور همه ما هستند؛ البته که در نسل جدید طراحی کاملاً متفاوتی را در بخش داخلی و ظاهری دارند و دیگر با خودروهای زشت و ساده قبلی مواجه نیستیم.

اما اگر قرار باشد واردات رنو به ایران دوباره از سر گرفته شود، بی تردید داستر جدید را باید گل سرسبد این برند در ایران دانست. خودرویی که حالا از طرحی زیبا و البته استخوان دار بهره مند است و کابین آن هم بسیار چشم نوازتر از قبل شده است.

محصولات داچیا در ایران
محصولات داچیا در ایران

داستر ۲۰۲۴ از پلتفرم رنو موسوم به CMF-B بهره می گیرد، که حاصل همکاری مشترک رنو، نیسان و میتسوبیشی است و نسل جدید داستر، اشتراک های فنی بسیاری با ساندرو و جاگر دارد. طراحی ظاهری داچیا داستر، تا حدود بسیار زیادی وام‌دار کانسپت بیگستر است.

محصولات داچیا در ایران
محصولات داچیا در ایران

رنو کاردیان را باید برادر ناتنی داچیا ساندرو استپ وی دانست؛ خودرویی که قرار است در بازارهایی حضور یابد که داچیا بخت و اقبالی در آن جا ندارد و ایران هم دقیقا یکی از همین کشور هاست. اگرچه رنو تأکید دارد که پلت فرم این خودرو جدید و ماژولار و نام آن هم CMF-B است، و حتا هفت محصول دیگر روی آن توسعه خواهد یافت، اما با نگاهی به شکل بدنه کاردیان، به خصوص از نمای سه رخ عقب و سقف و ستون ها، به وضوح ساندرو استپ وی را مشاهده می کنید، حتا ابعاد کاردیان هم بسیار به ساندرو استپ وی نزدیک است.

محصولات داچیا در ایران
محصولات داچیا در ایران

عمده محصولات جدید و اقتصادی رنو از پیشرانه های ۱ لیتری توربو، ۱.۵ لیتری و ۱.۶ لیتری بهره مند هستند و گیربکس های آن ها نیز دستی، اتومات سی وی تی و ۶ سرعته اتومات است.

رنو سامسونگ

یکی دیگر از شرکای رنو، رنو سامسونگ است که حتا اکنون دو محصول آن نیز به ایران وارد شده است، اما به دلیل ممنوعیت ثبت واردات کره ای، امکان واردات برند رنو از طریق شریک شرقی وجود ندارد و بنابراین، داچیا را می توان تنها مجرای واردات رنو به ایران دانست.

۴.۵ امتیاز از ۱۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.