ب ام و بهترین خودروساز سال از نگاه مصرف کنندگان

بهترین خودروساز سال
بهترین خودروساز سال

هر سال بهترین خودروساز سال از نگاه مشتریان و مصرف کنندگان مشخص می شود که در این رقابت بیش تر خودروسازان مطرح دنیا حضور دارند و مورد بررسی قرار می گیرند. در نهایت هم خودروسازان در ۳۲ جایگاه رتبه بندی می شوند که امسال کمپانی ب ام و توانست مقام اول را از آن خود کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

علاوه بر شرکت ها و کمپانی های مختلفی که خودرو و خودروسازها را براساس معیارهای خود رتبه بندی می کنند، یک رقابت دیگر نیز بین خودروسازان وجود دارد و آن هم نظرات مصرف کنندگان و مشتریان است. در این رتبه بندی همه چیز به نظر مشتریان و مصرف کنندگانی بستگی دارد که تجربه رانندگی با محصولات کمپانی های خودروساز را داشته باشند و بتوانند در مورد آن خودرو و کمپانی سازنده اش نظر دهند.

معیارهای بررسی در انتخاب بهترین خودروساز سال از نگاه مصرف کنندگان چیست؟

برای انتخاب بهترین خودروساز سال، محصولات کمپانی مورد نظر را با معیارهای زیر توسط مشتریان و مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت با جمع نمرات هر خودروساز، آن ها را به ترتیب رتبه بندی می کنند.

تست عملکرد جاده ای

برای امتیازدهی تحت این معیار، بیش از ۵۰ تست جاده ای مختلف بر روی خودروها انجام می شود و در نهایت با توجه به عملکردهای به دست آمده، هر خودرو و خودروساز نمره مربوط به خودش را دریافت می کند.

بررسی میزان قابل اعتماد بودن در میان مردم

برای نمره دهی در این رابطه، تست و آزمایش خاصی صورت نمی گیرد، بلکه نمره های دریافت شده در این معیار به گزارش های سالیانه مشتریانی بستگی دارد که در نظرسنجی های خودروسازان شرکت کرده اند و در رابطه با ۱۷ ناحیه مهم خودرو مشکلاتی را به اطلاع رساندند.

رضایت مالک

یکی از پارامترهای انتخاب بهترین خودروساز سال این است که مالکان خودروها به چه میزان از خودروی خود رضایت دارند و آیا این رضایت به حدی است که اگر به عقب برگردند دوباره همان خودرو را خریداری کنند.

ایمنی

برای بررسی این پارامتر باید به سراغ تست تصادف های خودروهای هر کمپانی رفت و نتایج به دست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. نمره دهی براساس پارامتر ایمنی تنها به تست تصادف ها ختم نمی شود و امکانات ایمنی پیشگیری از تصادف هم دخیل هستند. بر این اساس، تعداد و همچنین کیفیت عملکرد آپشن های ایمنی پیشگیری از تصادف بر نمره نهایی پارامتر ایمنی تأثیرگذار اند.

آلایندگی

برای امتیاز دادن با در نظر گرقتن معیار آلایندگی، خودروهای شرکت کننده در تست را زیر نظر EPA یا سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا مورد بررسی قرار می دهند و میزان آلایندگی های هر کدام از آن ها را می سنجند.

بهترین خودروساز سال از نگاه مصرف کنندگان کدام است؟

در پایان، تمام امتیازات کسب شده توسط هر کمپانی با هم جمع می شوند و هر کدام که بیش ترین امتیاز را داشته باشد به عنوان بهترین خودروساز سال شناخته می شود. به این ترتیب، امسال ب ام و با به دست آوردن ۸۱ امتیاز در رده اول فهرست و بالاتر از سوبارو (۷۹ امتیاز)، مینی (۷۹ امتیاز) و لکسوس (۷۷ امتیاز) قرار گرفته است.

کدام یک از پارامترهای بررسی ب ام و بیش تر از بقیه امتیاز کسب کردند؟

با تفکیک امتیازهای به دست آمده از ب ام و، عملکرده جاده و همچنین میزان رضایت مالک، بیش ترین سهم در انتخاب این کمپانی به عنوان بهترین خودروساز سال را داشته اند.

رتبه بندی بهترین خودروسازان سال چه اهمیتی برای کمپانی های شرکت کننده دارد؟

نتایج این رتبه بندی می تواند نشان دهد که بهترین ها کدام اند و این قضیه در میزان فروش، میزان اعتماد مشتری و همچنین معروف تر شدن آن برند تأثیرگذار است. از طرفی دیگر، در صورت قرار گرفتن یک خودروساز در قعر جدول نمی توان این گونه برداشت کرد که برند مورد نظر بسیار ضعیف است و محصولاتش به هیچ وجه ارزش خرید ندارند، زیرا یکی از شروط ورود به این رتبه بندی معرفی حداقل دو خودرو برای تست است. طبق این شرط بسیاری از خودروسازان خوب و معروفی مانند مازراتی، پولستار و رم که تنوع در محصول ندارند، حتا اجازه ورود را هم نگرفتند و این که در فهرست نیستند دلیل بر بد بودن‌شان نیست.

امتیازکمپانیرتبه
۸۱BMW۱
۷۹Subaru۲
۷۹Mini۳
۷۷Lexus۴
۷۷Honda۵
۷۶Toyota۶
۷۶Genesis۷
۷۵Mazda۸
۷۴Audi۹
۷۳Kia۱۰
۷۲Acura۱۱
۷۱Buick۱۲
۷۱Hyundai۱۳
۷۰Porsche۱۴
۶۸Dodge۱۵
۶۶Lincoln۱۶
۶۶Tesla۱۷
۶۵Infiniti۱۸
۶۴Volkswagen۱۹
۶۴Volvo۲۰
۶۳Nissan۲۱
۶۳Ford۲۲
۶۲Chevrolet۲۳
۶۲Cadillac۲۴
۶۲Chrysler۲۵
۵۶Mercedes-Benz۲۶
۵۵GMC۲۷
۵۴Mitsubishi۲۸
۵۳Alfa Romeo۲۹
۵۲Jaguar۳۰
۴۶Jeep۳۱
۴۵Land Rover۳۲

منبع: consumerreports.org و carscoops.com

معیارهای بررسی در انتخاب بهترین خودروساز سال از نگاه مصرف کنندگان چیست؟

تست عملکرد جاده ای، بررسی میزان قابل اعتماد بودن در میان مردم، رضایت مالک، ایمنی، آلایندگی.

بهترین خودروساز سال از نگاه مصرف کنندگان کدام است؟

در پایان، تمام امتیازهای کسب شده توسط هر کمپانی با هم جمع می شوند و هر کدام که بیش ترین امتیاز را داشته باشد به عنوان بهترین خودروساز سال شناخته می شود. به این ترتیب، امسال ب ام و با به دست آوردن ۸۱ امتیاز در رده اول فهرست و بالاتر از سوبارو (۷۹ امتیاز)، مینی (۷۹ امتیاز) و لکسوس (۷۷ امتیاز) قرار گرفته است.

رتبه بندی بهترین خودروسازان سال چه اهمیتی برای کمپانی های شرکت کننده دارد؟

نتایج این رتبه بندی در میزان فروش، میزان اعتماد مشتری و همچنین معروف تر شدن آن برند تأثیرگذار است. از طرفی در صورت قرار گرفتن یک خودروساز در قعر جدول نمی توان این گونه برداشت کرد که برند مورد نظر ضعیف است، زیرا یکی از شروط ورود به این رتبه بندی معرفی حداقل دو خودرو برای تست است. طبق این شرط بسیاری از خودروسازان خوب و معروفی مانند مازراتی، پولستار و رم حتا اجازه ورود را هم نگرفتند.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.